Så blev det söndag igen då...

I ett nafs så var den här helgen över. Det var det! Kändes nyss som om det var torsdag, vart tar tiden vägen? Så har vi även passerat dag nummer 7 eller till och med 8 och jag är FORTFARANDE krasslig! I mer än en veckas tid har jag varit dålig. Är fortfarande risig och inte pigg men under veckan som gick var jag nog mer död än levande. Men imorgon då SKA jag jobba. Så är det bara! TVÅ dagar på jobbet borde jag fixa med tanke på att jag sedan är ledig i en vecka och Egypten väntar på oss:-)


Helgen då? E kom upp under fredag eftermiddag/kväll. Jag hade lagat en god tacopaj så vi myste på hemma i soffan med god middag, gott vin och kikade på Let´s dance i väntan på kvällens höjdpunkt... SOLSIDAN! Jag ÄLSKAR dem! Dem är UNDERBARA! Varför visar man bara 30 min av ett sådan härligt program!?? Varje gång det är slut så känner jag att jag bara vill se mer av dem! I 30 minuter så njuter jag fullständigt av dess härliga karaktärer. Så svenskt och svensson som det bara kan bli :-) Nåväl, 30 minuter går rätt snabbt och ungefär lika snabbt somnade jag sedan i soffan.

Lördag vaknade vi upp till ett strålande väder! Jag med mina nattliga andningssvårigheter var uppe med tuppen och agerade BRA flickvän genom att fixa kaffe, mackor och servera det på en bricka i sängen. Dagen bestämde vi oss för att ta tillvara på ute i det fina vädret. Så vi drog ut till mamms och papps på Alnö. Satt i varsin stol och njöt av solen, grillade korv, drack kaffe och hade det allmänt mysigt i det härliga vårväder som visade sig!




Så söndag då, dagen som vi längtar minst efter men samtidigt älskar! Låg kvar i sängen läääänge och kollade vasaloppet. Varje gång jag ser vasaloppet så blir jag så grymt sugen att någongång få åka det! Kanske man skulla anta utmaningen och delta i vasaloppet 2011!? Hade jag inte tajmat in min förkylning lägligt nu så hade jag tänkt delta i "golds" vasaspinning. Alltså cykla och följa vasaloppet från spinningcykeln. Alltid en början;-) Mamma och pappa kom förbi på en fika och med sig hade dem semlor! *smarrigt* Sedan så blev det dax att skicka iväg första flyttlasset mot Stockholm. Jag och E fyllde hans bil med 4 kartonger, lite krukor, en tv (som E tyckte var onödig, medan jag tror den kan vara bra att ha), resväska och några mattor. Har "nästan" tömt ett av förråden. Känns som en bra början. Förhoppningsvis så hinner vi med en sväng till med E:s bil och resten får så lov att rymmas i ett flyttsläp. E styrde sedan hem mot Stockholm och som vanligt när vi skiljs så är det med gråten i halsen och en klump i magen. Kändes dock en aning lättare idag med tanke på att vi ses om 2 dagar igen :-)


Så nu är man solo igen för 2 dagars arbete, packning inför semester och packning inför flytt. Har ett ex. antal kartinger till som skall packas. Vet inte riktigt vart jag skall börja bara... Har i alla fall tagit i tu med helgens disk och nu funderar jag starkt på att faktiskt åka ner och sola i 20 min. Har inte solat sedan i somras och är mer än likblek i hyn. Har inte direkt fått mer färg sedan veckans isolering. Känner mig vit som ett A4 papper! Så en stund i solarium kanske vore rätt lägligt med tanke på att jag ligger på stranden om en vecka!





Ha en trevlig söndagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback