" Lättad " är dagens ord!

Om någon såg mig inne på bilprovningen idag så måste dem som såg mig ha tänkt "Oj, vad i hela friden!" eller något i den stilen. Vad besiktningsgubben tänkte har jag ingen aning om:-) Det var en enorm lättnad att få ta emot papperet och bilnyckeln. Det här med att besikta bilar har inte varit riktigt min grej sedan jag blev stor nog att få köra bil. Första gången hade jag ingen aning om vad som komma skall och efter det så har det löpt på... Alltid något litet fel har hittats. Vad jag kan minnas har det alltid varit knepiga saker som jag begripit hälften av. Fel som jag inte märkt av innan besiktning och som jag heller inte märkte när dem blev åtgärda. Egentligen skulle dem kunna blåsa mig hur som helst eftersom jag tagit emot papper med anmärkningen och sedan åkt vidare till verkstad där bilen lämnats in och där det sedan har blivit väldigt dyrt.

Så känslan idag var inte direkt positiv. Gått runt hela dagen med en stooor klump i magen. Bilen känns okej och jag hat absolut inte haft den minsta lilla anledning till att ens ana något litet fel. Men man vet aldrig vad dessa besiktningsmän hittar under bilen. Det här med att det hjälper att vara tjej, klä upp sig och piffa till sig det hjälper inte. Tro mig, jag har testat! Så idag gled jag in i en i och för sig ren bil men iklädd slapparkläder och dessutom direkt från jobbet och med en make och hår som istort var icke befintlig! Idag fungerade detta PRIMA!!:-)



På hemmafronten har den kommande flytten äntligen börja sätta sin spår på allvar. Hela 3 kartonger har packats under eftermiddagen. Varav 2 sopsäckar fyllts som sedan skall vidare till insamling/tipp. Som lite grädde på moset så brakade hela min strykbräda ihop medan jag höll på. Så nu har jag och E ett bekymmer/en strykbräda mindre. Vi hade totalt TRE! Nu återstår endast två. Ett problem mindre:-) Känns skönt att mitt hem nu är tillåtet att vara och se ut som ett kaos nu! Jag behöver inte ha undanplockat och fixat nu mer eftersom jag bor i ett "flytthem". Så alla som kommer på besök på södermalmsgatan får från och med nu stå ut med röran:-)


Dagens negativa är min knepiga hals som bar runt på en "klump" under hela dagen. Kliande ögon/näsa har nu senare under eftermiddagen brutit ut och tagit fram en variant av förkylning. Verkar som om jag inte ska få bli helt återställd?? Jag som var så fruktansvärt taggad till träning denna vecka:-( Men denna gång skall jag föregå som ett gott exempel och INTE träna när kroppen skriker NEEEEEJ! Kanske kommer jag att lära mig, kanske är jag på väg att växa upp och bli förståndig!? ;-)



Nu tänker jag packa ännu en kartong och jag tror den fjärde får bli fylld med väskor? Om det blir några kvar efter en rensning. Har märkt att hela överskåpet på garderoben är proppfylld. Spännande:-)



Trevlig Måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback