Okej, Jag erkänner!

Sedan all denna "bröllopsyra" startade så har jag nog försökt att blunda lite för det. Det har rent utsagt varit hysteriskt kring detta. Varenda sida/tidning och tv har man kunnat höra om detta. Nu vet jag inte om det är lite överdrivet här i Stockholm eller om det är lika hetsigt i resten av Sverige. Överallt i media, butiker, gator och torg så handlar det om just detta bröllop. Hela Stockholm har gått och blivit "Love Stockholm"!

Visst, detta är unikt. Helt klart! Hur ofta får vi vara med om kunga bröllop? Dessutom är kronprinsessan Viktoria den första kvinnliga i Sverige som gifter sig och blir drottning osv. Jag tycker att det är STORT, häfftigt och håller helt klart med om att detta är en mycket stor händelse i Sverige. Jag har bara inte riktigt engagerat mig i detta. Det har varit för mycket om detta så jag har helt enkelt bara låtit det hela glida förbi.

Tills ikväll! Jag fick min röst hörd och fotbollen fick nobben. För FÖRSTA gången sedan det började visas om detta stora bröllop på tv:n så såg jag på direktsändningen. Såg början och slutet... När slutet kom och Roxette (mina stora idoler) förenades på scen då brast det för fröken Moberg! Jag har gråtit floder av glädje och lycka! Jag är så löjlig när det handlar om lite känslor. På något sätt var det mäktigt att få se alla människor, Kungen, drottning Silvia, Kronprinsessan Viktoria, Daniel. Att se dem sitta och bara stråla lycka gör att tårarna är omöjliga att hålla emot. När sedan alla dessa söta barn avrundar det hela och kliver fram till Viktoria å Daniel och tar dem i hand... Ja, då förstår ni själva!;-)


Ända fram tills nu så har jag varit lite lättad över att jobba imorgon. Just bara för att jag slipper känna att jag måste försöka ta mig in till stan bland alla andra Stockholms invånare och lite därtill. Jag slipper känna pressen att måsta sitta hela dagen framför tv:n hemma och se sändningen. Fram tills nu.... Nu funderar jag istället på HUR jag ska lyckas få se åtminstone självaste ögonblicket på tv:n på jobbet! Detta vill jag inte missa längre! Det är stort och framförallt rörande;-)


Bild lånad ifrån Aftonbladet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback