Min nya resa ute i spåret

Jag har ikväll invigt min födelsedagspresent på riktigt! Fick en puls/gps klocka av E då jag fyllde år. Om det var en peak eller ren och skär omtanke kan man ju diskutera;-) Man ska inte heller glömma bort att min sambo är en "prylbög" så det står härliga till. Allt som hör till teknik och finesser älskar han. Vilket är ungefär raka motsattsen till mig. Jag önskar att jag kunde men jag får liksom inte riktigt till det när det gäller tekniska saker. Hur som helst så fick jag denna underbara pryl av min kära sambo! Kanske ska tillägga att jag under en tid gått och sneglat på en pulsklocka (dock av en enklare variant). Denna fantastiska pryl har verkligen ALLT och då menar jag ALLT!

Så blir inte jag motiverad till att träna med hjälpa av denna då vet inte jag;-) Den mäter allt och lite till! Det bästa av allt är att allt läggs inte på datorn så att man sedan kan se och jämföra osv. Det värsta med denna pryl är att jag (än så länge) inte kan någonting alla om den. Jag vet hur man trycker på start knappen då jag ger mig iväg och hur jag stoppar när jag är klar. Jag invigde den egentligen förra veckan då jag tog en prommis med den. Idag blev första riktiga joggingrundan med den. Så idag ökade jag faktiskt på mina kunskaper genom att lyckas lägga över informationen till datorn. Med E som ett litet lexikon bredvid så kan detta blir riktigt roligt och bra!;-)

Känner mig ytterst proffsig när jag kopplar på mig bältet och spänner på mig klockan innan jag ger mig ut i spåret! När jag sprungit hälften av kvällens runda och tagit mig upp för en brant, lång stentrappa sneglade jag på pulsen och trodde för tillfället att jag faktiskt var död. Herregud, pulsen skenade så att jag nästan blev rädd, haha;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback