Fettisdagen!

Så är snart år 2010:s semledag över. Ett helt år till nästa gång vi svenskar äter en semla igen. För min del i alla fall. Just idag på självaste semledagen då är jag sugen på en semla och äter mer än gärna:-) Men annars så får det nog vara. Tycker det är rätt bökigt med semlor... mycket klet, svåräten och sedan måste jag disikera halva semlan för att få bort mandelmassan. Tacka vet jag skolsemlorna! Dem var goda och absolut helt mandelmassafri!

Om jag ätit en semla idag!?? JAPP! Jobbet slog till stort idag och inhandlade semlor till oss personal, Tack för det:-)




Efter att ha tryckt i mig en semla idag så fanns det inga ursäkter för att inte träna ikväll. Så jag slog på stort och körde 1 1/2 timme spinning! Grymt skönt!

Så innan den här dagen är avklarad så känns det rätt så bra att få dra sig tillbaka under filten i soffan kikandes på OS för att hejja fram våra svenskar i jaktstarten. Tyvärr så ser det inte allt för lovande ut... Men det är bara början på detta OS :-) Nu väntar 2 dagars ledighet och det ser inte ut att bli några som helst problem att fylla ut dem. Prio ETT under morgondagen kommer bli tvätt, tvätt och ännu mera tvätt! kan man längta efter tvättstugan?




Imorse på jobbet så kunde jag inte låta bli att drömma mig bort vid ratten på brandbilen när vyn framför mig var otroligt vacker! Lagomt med minusgrader, snö, klarblå himmel och STRÅLANDE sol! För någon kort sekund drömde jag mig bort till fjällvärldens vyer och skidbackarna! Jag LÄNGTAR till fjällen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback