Söndag!

Dagen har så här långt bjudit på en lång och skön sovmorgon. Kan inte minnas när vi hade en sådan här dag sist? Ni vet, sova tills man vaknar UTVILAD, kolla nyhetsmorgon, äta frulle i sängen och låta halva dagen passera innan man kliver upp;-) Väldigt icke effektivt men ack så SKÖNT!

Så har en husvisning hunnits med samt ett besök i Sollentuna centrum. Lunch i centrum och lagomt med bra shopping. Jag hittade ett par höstskor!<3 Var på jakt efter ett par finskor i form av pumps men istället blev det perfekta höst skor. Dessutom till grymt bra pris och turen var på min sida eftersom jag knep dem sista i min storlek. Det andra kapet i dagens shopping blev tårtspaden! Jag har länge suktat och efter tårtspaden som är utformad som en klacksko. Finns på village och lagerhaus bl.a. Nu äntligen slog jag till! Så nu längtar jag tills jag får tillfälle att baka tårta och servera med fina spaden;-)

Igår var det sommarkänsla och kanonväder i Stockholm. Vi strosade runt på söder och satt på uteservering. Rena rama sommarkänslan igår och idag är det höst i Stockholm. Lite grått, trist och för tillfället regnar det ute. Mysigt söndagsväder med andra ord. Vill inte släppa sommaren riktigt så middagen idag blir en riktigt sommarmiddag i form av helstekt fläskfilé, potatis, halloumi och smörkokta majkolvar. E kom hem med en korg med äpplen förra helgen så en äppelpaj av dessa vore kanske passande idag!?


Bjuder på en bild från förra sommaren i Köpenhamn...




Ha en skön å trevlig Söndag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback