Semester 2010!

Tänkte försöka ge mig på att sammanfatta vår andra gemensamma semester. Förra årets semester har jag sagt är helt oslagbar!! Visst, det står jag fast vid. Men inte på grund av att denna på något vis var sämre. Istället vet jag varför sommaren -09 var oslagbar. Jo, för då pendlade vi mellan Sundsvall-Stockholm. De fyra veckor vi hade sommaren -09 var rekord på hur länge vi umgicks tillsammans. Hela våren då hade man haft dessa fyra veckor att se fram emot. Däremot minns jag att sista semesterveckan då var den värsta i mitt liv. För jag visste att vi sedan skulle var ifrån varandra igen. Tillbaka till våra bostäder som låg 40 mil ifrån varandra och endast ses på helger.

Detta år har jag njutit exakt VARJE sekund/minut in i det sista. Inte en endaste klump i magen har infunnit sig. Vi har haft en helt fantastiskt semester tillsammans och med våra familjer. Och bästa sättet att dela med sig våra semester minnen får bli genom lite bilder;-)


Vår första semester vecka inledde vi i sommarstugan Mastviken, Arvika.





Det ena gav det andra... strålande sol och 30 gradig värme resulterade i ljummet badvatten. Man kan säga att veckan ägnades åt sol, bad och vattenlek.





Alfred njöt av att få bada medan farbror E njöt av att få åka wakeboard.





När det sedan blev Johans tur att åka samlades alla i båten och små grabbarna Örnberg tittade spänt på medans pappa åker vattenskidor.




Tennisdag hos E:s morbror. Medan dom vuxna spelar passar Carl på att spela på den mindre planen. Efter spel så njuter alla som deltagit i tennisen i jacuzzin.




Fotboll spelades ett antal matcher om dagen. Alfred fick inte riktigt vara med(kanske nästa år) så han roade sig istället med sin favorit sak utomhus...Vattenslangen!







Enligt tradition så blev det en båttur in till hamnen i Arvika för middag på Olssons Brygga!







Efter härliga dagar i Arvika så bar det iväg norrut, närmare bestämt Sundsvall och Alnö.








Finbesök ifrån Stockholm i form av Meja och hennes föräldrar;-)











Tre helt underbara veckor susade förbi och innan vi visste ordet av det så var det dax att återvända tillbaka till huvudstaden. Jag som är sämst på att säga hejdå gjorde det inte helt smärtfritt. En klump i magen och en brännande känsla bakom ögonlocken. Men denna gång har jag i alla fall min andra hälft vid min sida;-)

Två dagars jobb blev det innan nästa grej väntade. Minisemester tillsammans med våra fina vänner! Men den resan ska få sig ett alldeles eget inlägg tänkte jag;-)







Kommentarer
Postat av: Farmor

Underbara sommarbilder,väntar på fortsättningen.Kram

2010-08-16 @ 21:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback