Friday!

Mycket jobba denna vecka men idag fick jag mig en välförtjänt ledig dag! Naturligtvis har jag tagit vara på dagen och gjort något bra av den. En tur till Barkaby för att besöka blomsterlandet. Så nu har nya blommor inhandlats till fönstren som ekat tomma de senaste veckorna. Passade på att gå ett varv runt outleten när jag ändå var där. Hittade ingenting så varvet runt gick rätt så snabbt. På väg ut till bilen så smet jag in på hemtex. Och där kära vänner fanns dom! Höstgardinerna till köket;-) Har varit lite sugen på lila färg i köket nu. Så ett par gardinvepor som det går lila i fick det bli! Till gardinerna fann jag även matchande duk, bordstabletter och ljuslyktor!

En nöjd Emmelie körde från Barkaby mot ica maxi som var nästa stopp. Varje gång jag handlat mat så svär jag över hur tungt och bökigt det är att bära upp alla matkassarna till lägenheten. Lika tjurig är jag varje gång med, för jag VÄGRAR gå två gånger. Idag hittade jag heller inte parkering i närheten, så då fick jag så lov att gå två gånger. Suck, pust, stön, SUCK! Jag avskyr att handla när det skall vara så mäckigt att få med sig allt upp och in i lägenheten.

Men nu ett par putsade fönster senare, nya gardiner uppsatta och med blommor i fönstren så börjar det faktiskt kännas mycket mycket bättre! Det är fredag, helg, E är kommer hem om inte alltför många timmar, vi är lediga tillsammans, det ligger kräftor i ett vattenbad å väntar och jag ska tillga en ostpaj. I LOVE IT! Det är efterlängtat FREDAGSMYS på intågande;-)


TREVLIG HELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback