En ny vecka

Så har helgen som varit inplanerad sedan början på denna sommar passerat. Känns som evigheter sedan vi bestämde och bokade inte att min yngsta kusin Linda skulle komma på besök en helg hit till Stockholm. Då var denna helg långt långt bort. Först skulle hon ha sommarlov, jag skulle arbeta, ha semester, hinna arbeta lite till och sedan sista helgen innan skolorna börjar då skulle hon ta tåget ner.

Och ni vet, när man var mindre och gick i skolan så var skolstarten = höst. Nu är vi där... Skolorna håller på att starta upp efter sommarlov och det innebär höst. Jag tror jag faktiskt längtar lite efter hösten nu. Längtar faktiskt efter den friska luften, klara färger, tända ljus och få bona om lite i hemmet. Samtidigt så njuter jag fortfarande av den underbara värme som är ute just nu. Jag står nog lite med ett ben i vardera årstid. En del av mig säger slappna av, njut, sola, bada, ta en filt å lägg dig ute i gräset. En annan del av mig säger höstrensa i garderoben, plocka fram lite höstigare kläder, ersätt allt ljust/sommrigt i hemmet med lite "höstmys", byt gardiner och tänd upp massa ljus. Okey, den tiden kommer.... tids nog.


Sammanfattning av helgen? Kusinbesök ifrån Sundsvall sedan i torsdags. Först var Joakim och hans flickvän på snabbvisit på torsdag förmiddag. När jag kom hem från jobbet hade Linda anlänt. Fredag var jag alltså ledig och vi drog iväg för en heldag i shoppingcentrum. Valet blev Stinsen. Strosade runt, shoppade lite och åt god lunch. När E slutat sitt jobb mötte vi upp honom för att sedan åka på husvisning. Spännande! Jag gjorde mitt livs första husvisning. Vuxenpoäng!? Fredagkväll blev en skön sådan hemma i soffan med tacotårta till middag och film på tv.

Hade vi vetat att det skulle vara mer eller mindre tropisk värme hela lördagen hade vi förmodligen tänkte om. Nu tyckte vi att det var konstigt över hur VARMT det var i lägenheten på morgonen. När vi kom ut och gav oss in mot stan så förstod vi att idag blir det HOT! Strosade runt på stan, åt glass i solen, strosade lite till, åt god lunch för att sedan ta bussen ut till Grönan. Eftermiddagen/kvällen tillbringades på Gröna Lund bland karuseller och sommarkryss;-) Tror inte jag var ensammen om att vara rätt så mör i benen när vi kröp till sängs senare på kvällen.

Söndag bjöd på lite sovmorgon och svalare temp. E åkte på lite extrajobb medan jag och Linda tog en prommis runt pampas marina. Ihoppackning och några våfflor till lunch senare så var det hög tid att rusa mot T-banan och tåget. 14.30 vinkade vi hejdå och Linda åkte hem mot Sundsvall igen. Och som vanligt tycker jag det är jobbigt med alla "hejdå". Detta känns som om det blir värre med åren!? Är det möjligt?

Jag åkte T-bana hem igen och hade en riktig slapparkväll hemma i soffan tillsammans med E. Hemlagad pizza och två filmer på tv. Imorse var ordningen återställd och klockan ringde 05.00. Jag har jobbat, E har jobbat och nu är jag hemma och insåg att från och med nu drar årets hockeysäsong igång på allvar. E går på is ikväll och från och med nu så är hockeyn en stor del av vårat liv;-)


Nä, nu ska jag ta och göra lite nytta i hemmet så som bädda sängen, dra av med dammsugaren och laga middag.



Ha en skön vecka!

Kommentarer
Postat av: linda

gud vad kul jag hade saknar dig asmycket redan

2010-08-19 @ 20:50:47
Postat av: Emmelie

Vad bra gumman att du hade roligt! Saknar min bästa kusin jag med;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback