Tisdag

Är det detta som är "normal" vardag? Isåfall ÄLSKAR jag till och med tisdagar! Jag och E tvingades upp olika tider imorse... han först och jag sedan. Kändes skönt att få sova en timme längre än honom ända tills det var min tur att gå ut genom dörren. Julius tittade på mig ed stora ögon och jag tycktes ana en sorgsen blick. Precis som han förstod att han inte skulle få följa med. FY, vad hemskt det kändes. Det gjorde ont i hjärtat att låsa in honom i lägenheten. Kände mig som världens hemskaste människa.

Tisdagen i övrigt har flytit på. Kurs och stillasittande från 09:00 till 16:00. Intressant och givande dag fast stillasittande inte direkt är min melodi. Lunchade på flight academy där det dagligen serveras hur goda luncher som helst. Imorgon är det dax för dag två som är sista dagen på kursen. Efter morgondagen ska jag alltså vara fullfjädrad "teknisk ansvarig". Får se hur det går:-)

Jag överlevde bilköerna hem till Solna och gissa vem som var minst sagt ÖVERLYCKLIG när dörren låstes upp!?? Imorgon har jag inte hjärta att lämna honom ensammen så länge, dessutom är det hockey på kvällen. "Julle" älskar att kolla hockey. Så hade det inte varit hundförbud i ishallen hade han fått hänga med. Men han får nog stanna hemma på kvällen och hänga med imorgon på dagen istället. I eftermiddag då jag kom hem packade vi in oss jag och Julius i bilen och styrde mot "råstasjön". Där prommade vi runt hela området vilket tog exakt en timme. Så nu är det en NÖJD och glad hund vi har hemma jag och E.

Nu är E hemma efter träningen och middag skall ätas. Sedan blir det "tisdagsmys". Hör nu hur det låter "tisdagsmys". Härligt, härligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback