Snorar vidare

Första effektiva dagen är snart avklarad. Eller "effektiv" skall kanske tas med en nypa salt. Men effektiv för min alldeles egna takt denna vecka. Dagarna som varit hittills har inte direkt varit speciellt effektiva. Igår kväll gjorde jag mer än jag gjort måndag och tisdag ihop. Vi var nämligen på bio! Såg Becks nya och den var precis som alla andra beckfilmer helt klart sevärd! Jag som ÄLSKAR alla dessa Wallander, Beck, Huss m.fl. hade inte heller förväntat mig något annat heller.

Idag var jag uppe redan vid klockan tio. Hade bestämt lunchdate tillsammans med Amanda inne i stan 11.30. Så imorse var der bara till att pallra sig upp. Hoppa in i duschen, göra sig klar och bege sig iväg. Lite osäker på vägen och hur jag skulle åka om eftersom den blå linjen är avstängd. Fick ringa några samtal som visade sig vara missvisande. Fick lita på min egna känsla och se så bra det gick! Undra varför jag ibland eller närmare bestämt alltid ska vela hit och dit istället för att bara lita på mig själv och mina egna känsla. Hur som helst kom jag fram på rätt plats och i rätt tid. En lång och trevlig lunchdate :-)

På vägen hem "råkade" jag hamna inne på MQ och med mig därifrån fick jag en påse med innehållandes ett par jeans. Mycket nöjd!! Tilläggas bör att jag varit på jakt efter ett par jeans länge nu, men inte funnit några! Antingen har dom suttit som korvskinn eller bara jättetokigt eller så har dom varit fula eller snygga och dyra! Nu hittade jag ett par som känns helt okej för både mig och rätt så ok för plånboken. Så tack och lov, nu är det bekymret ur världen! Under eftermiddagen har jag poat på här hemma med tvättstuga, renbäddning av säng, viss dammtorkning, skurning av toalett och handling till kvällens middag. Har gått an här som en grym houswife :-) Skurningen av badrummet var välbehövligt enligt mitt tycket. Kanske ska skrivas att jag är pedant när det gäller toaletter och hemma hos mig skuras toaletten flera gånger i veckan. Skulle tippa på varannan dag. Min älskade E är absolut inte slarvig av sig hemma. Han har alltid snyggt och städat hemma! Men med en toalett där belysning är ur funktion och endast värmeljus ger ifrån sitt mysiga sken så kan lätt damm och smutts gömma sig i mörkret. Nu är rubbet skurat och badrummet är grymt fräscht!! Vid renbäddning av sängen skulle jag leta fram lakan inne i E:s lilla/stora garderob. Jag gjorde en upptäckt som jag tidigare inte lagt märke till. En salig röra och oordning på hyllorna. Hittade halva settet fick söka en stund innan andra halva settet hittades. Var på väg att slita ut allt och göra en TOTAL städning av denna enorma garderob/skrubb! Hejdade mig i sista sekund och insåg att jag förmodligen inte skulle hinna klart innan E kommer hem.

Nu ska här lagas middag som beräknas vara lagomt färdigt tills mitt hjärta ramlar in genom dörren förmodligen sliten, trött och hungrig.


Ha en bra kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback