Sjukskriven

Sedan söndagkväll har jag legat nerbäddad här under täcket. Min arm har sträckt sig från datorn till tv-dosan. Har tassat upp för påfyllning av te, hämtning av mer snytpapper och eventuellt ett toalettbesök. Det är INTE roligt att ligga nerbäddad i så många timmar. Men min kropp har tydligen satt STOPP!

Tisdag idag, min kropp känns något bättre och jag tror att jag är feberfri idag. YES! Däremot snorar jag på och ligger kvar under täcket och snörvlar samt dricker te. Halsen strejkar den med. Den strejkar något mer på morgonen och ger med sig under dagen. Men jag ska verkligen se till och göra något som jag aldrig annars gör, nämligen vila mig frisk!! För första gången i mitt liv blev jag tvungen att sjukskriva mig! Skulle ha jobbat måndag och tisdag egentligen. Men nu har jag legat sjukskriven. Imorgon och på torsdag har jag mina riktiga fripass och slipper vara sjukskriven. Så jag laddar och kurerar hela denna vecka, fri från jobb och träning så jag är pigg och frisk till helgen!


Man blir lätt orolig när man ligger krasslig själv, med datorn i knä och läser på aftonbladet om svininfluensa fall där nu en 30-årig man från uppland har omkommit i just det: Svininfluensan! Det är nu bekräftat att det just var svininfluensan har dog i. Hemskt!! Tankarna snurrar i min lilla hjärna. Feber? check, ont i kroppen? check, halsont? check, förkyld? check! Kan det vara så att jag ligger i svininfluensan jag med!?


Nu ska jag kurera med te, bubbelbad och film resten av denna dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback