Rysare

Vilken rysare det blev i fotbollen, matchen mellan Sverige-Portugal. Eller rysare, vi kanske ska skriva vilken TUR Sverige har. Vilken tajming och lycka för store Zlatan:-) Sådan stunder får till och med mig att sitta som på nålar framför fotbolls tv:n. Gissa vem som ringer precis, exakt när bollen rullar in i mål??? Ingen mindre än älskade E råkar ringa mig just då. Han hade gett upp matchen och höll på missa det viktigaste som hände av dessa 90 minuter.


Vad har hänt mer då? Jag kom hem från Stockholm igår. Blev raka spåret ut till jobbet och efter jobbet hämtade jag upp Linda & sötaste Sigge. Jag och Linda köpte med mat, åkte hem till mig och öppnade en vinare. Vi åt hämtmat, drack lite vin och surrade hela kvällen och mer därtill! Mycket mycket trevligt!!! :-) Imorse var jag uppe med tuppen för att ge mig iväg på en ny arbetsdag. En lång-lördag har jag haft på jobbet. Lördagarna är upplagda med delade pass, 7-12 och 17-21. Känns ungefär som jag tillbringat exakt hela min lördag på jobbet. Hann faktiskt med att ta en Birsta sväng tillsammans med Linda. Bara hon och jag och utan barn. Men kom på att jag alltid är utan barn och mamman i detta fall Linda fick chansen att få en barnfri "vuxenstund". Shoppade lite och tog en fika. Som vanligt mycket trevligt:-)

Runt halv tio snåret ikväll då jag ramlade in här hemma i en tom lägenhet, alldeles ensammen så dog jag av direkt i soffan framför fotbollen med ett glas rött i handen. Jäklar vad skönt! Att det ligger en enorm posthög på bordet, en resväska som inte ens är öppnad rör mig inte det minsta! Faktiskt rätt skönt att "bara vara" helt ensammen. Känns helt OK även om mitt hjärta så klart blöder lite och min längtan efter älskade E gör oerhört ont! Tur att jag redan nu kan börja räkna ner dagar igen, mindre än en vecka kvar nu:-) Nedräkningen får mig att se positivt framåt och den lugnar min hysteriska längtan!


Det var "senaste hänt" från min sida. Nu ska jag mysa vidare i min ensamhet, slå E en signal... för nu har jag tid att prata:-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback