Julius i stora staden

Efter 4 timmars bilkörande, kort ica besök och 40 minuters promenad börjar jag känna mig som en människa. Min lediga måndag har inte varit en lätt dag. Grymt trött och sliten efter många timmars arbete i helgen. Om man inte är i säng förrän klockan är 03.30 och stiger upp 09.00 så kanske det inte är så konstigt? For runt som en sombie hemma imorse. Försökte packa för en veckas vistelse här nere, betala räkningar, diska, vattna blommor och plocka undan allt som dragits fram under veckan. Vill lämna hemmet någorlunda OK. Brukar inte kännas skoj att komma hem till ett kaos när man varit borta. Eller borta och borta, detta känns som mitt andra hem. Känns som jag bor på två ställen. En veckolägenhet och en helglägenhet:-) Föresten så blev det lite mer "på riktigt" idag. Har satt upp en lapp med mitt efternamn på E:s dörr. Jag väntar nämligen post som är adresserat i mitt namn till E:s adress och hade totalt glömt bort att det står Örnberg på dörren och inte Moberg.

Julius har självklart varit mitt stora sällskap hela dagen idag. Imorse när jag skulle packa så var det inte bara mig själv jag skulle packa med. Även Julius hade diverse tillhörigheter som nödvändigtvis skulle packas ner. Mat, skålar, koppel, halsband, hundkorg, "gosen" och självklart "snuttefilten"!! Jag skojar inte om "snuttefilten", det är verkligen hans filt! Den bär han runt på, gosar och sover med! Ett helt projekt att få med oss båda två. Känns nästan som att ha ett litet barn. Julius verkar trivas här hemma hos E. Han ser ut som han gjort sig lite "hemmastad" redan. Efter våran prommis nu så tror jag han trivs ännu mer:-) För här kryllar det av hundar, människor, bilar och massor av saker som rör sig runt omkring. Julius är ju en riktig "lantis" hund som är van skog, lugn och möjligtvis någon enstaka hund. Ni kan ju tänka er hur han for omkring. Han han nog knappt med att hinna kolla och lukta på allt. Stackars liten, får komma hit till en sådan stor stad och känna sig helt förvirrad!

Mycket skriveri om Julius nu känner jag, men han har tagit upp ganska mycket av min tid sedan i lördags. Kommer förmodligen att fortsätta med det hela veckan ut. Mamman och pappan är utomlands en vecka och sjävklart hänger Julius med "lillmatte" då!

Nu ska jag ta mig en varm dusch, slå omkull mig i soffan och slumra lite innan det är dax för matlagning. Hade tänkt ha middag redo när världens bästa E kommer hem efter träningen! Som jag LÄNGTAR efter honom!!!!!!!


Så ikväll mina vänner blir det "fredagsmys" fast det är måndag. Det känns bra, bra ända in i själen. Alla pusselbitar faller på plats och jag känner mig tillfreds. Längtan känns rimlig och det bästa av allt är att jag inte behöver längta ihjäl mig! Det är verklighet och vi kommer att ses VARJE kväll denna vecka. LYX!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback