Äntligen är det helg!!

Visst är det otroligt, men ÄNTLIGEN är det fredag!! Det är slut på arbetsvecka och deffinitivt slut på den eviga längtan! Eller nästan slut, längtar det gör jag 24  timmar om dygnet. Om så E är på träningen och kommer tillbaks på någon timme. Det räcker med att han går på toaletten så börjar jag längta:-) Men längtan är nu mer rimlig och runt 8 ikväll så ramlar min älskling in här hemma. Jag är alltså på plats i Solna!

Jag åkte faktiskt flyg ner idag. Har bilat ner under sommaren, men tänkte sluta med det nu. Mörkret närmar sig och snart kommer även halkan. Det går ändå rätt fort med bil har jag tyckt. 4 timmar i bil om man lägger in en kort rast i typ Gävle. Men det är drygt och väldigt tråkigt att köra själv. Går lättare ner för hem är det hemskt! Så nu får det förbli flygtransport istället. Det är fördel och väldigt smidigt för mig som arbetar på flygplats. Jag parkerar på jobbet, kan jobba ända fram till det klockslag planet skall lyfta (i princip) och när jag kommer tillbaks till Sundsvall så hamnar jag direkt på jobbet och kan genast börja jobba på en gång. Det är BRA! Som idag.. Jag började 4.45 imorse och slutade vid tvåtiden. Nu någon timme senare sitter jag här, i Solna hemma hos mitt hjärta! Det är otroligt vad fort det går. Minus med hela flygningen är att dem har höjt priset något igen. OKEJ, jag ska absolut inte klaga över priset! Men det var bättre tidigare:-) Nåväl, nu är läget som det är och läget är bara att gilla! En vacker dag slipper vi allt pendlande! Ingen kommer vara gladare än mig när den dagen kommer!!:-)

Helgen är lite planerad och lite oplanerad. Det var tänkt med beök från Arvika denna helg. Nu blev det flyttat till nästa helg, så jag och E blev solo i helgen. Lite snabbt fick vi styra om och planera in något nytt:-) Det spånas om en middag tillsammans med Jacke och hans flickvän. En ishockeymatch i vilundahallen blir det garanterat! Ikväll är det deffinitivt FREDAGSMYS som gäller:-)

Så nu mina vänner känns allt TOPPEN! Det är fredag, känns bra ända in i själen och mitt hjärta värker inte lika mycket av en evig längtan och saknad. Nu är det en ledig helg som skall avnjutas! Önskar er alla en super härlig och trevlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback