Påfyllning

Efter mycket om och men så tog jag mig äntligen ut till Alnö efter jobbet. Där väntade god middag tillsammans med mamma. Skönt att få komma hem och sätta sig vi dukat bord:-) Fick middag, kaffe och en stor påse innehållandes MASSOR av kött! Slank även ner en flaska hemgjord saft, burk med hallonsylt, rödvinbärssylt och kantareller. Min frys är nu totalt proppfylld och jag behöver inte fundera på att handla köttfärs på ett bra tag. Det är UNDERBART att ha en pappa som jagar och en mamma som kokar sylt, saft och plockar svamp! TACK så hemskt mycket:-)

Sedan man flyttade hemifrån så har man förstått att sådan saker som sylt, svamp, saft och kött är lyxvaror! Jämför man den egna älgfärsen så är icas köttfärs rena rama skiten! Tänk om man kunde lära sig att plocka bär och svamp själv så man kan tillföra lite alldeles eget hemlagat i frysen. Jaga där emot tror jag att jag står över. Det är inget för mig. Jag är evigt tacksam över att papps och lillebror sköter den biten. Kanske kan jag någon gång i framtiden få iväg E tillsammans med pappa i skogen. Vore en dröm om E ville börja jaga:-)


För övrigt så känns det verkligen att nu är det deffinitivt höst ute och vintern känns inte alltför långt borta. Det är kallt ute, frost och is. Imorse var det tok halt när jag skulle bege mig på jobbet med min bil som bar sommardäck. Som tur var hade pappa möjlighet att hjälpa mig på med vinterdäcken. Så imorgon och resten av veckan när jag ska ut på vägarna 04.20 kan jag slappna av i mitt grepp på ratten. Var lite orolig:/


Inte långt kvar till helgen nu, JAG LÄNGTAR! Samtidigt har jag lite ont i magen över de hektiska dagar som väntar. Jag lovar att det är fullt upp ända tills lördag eftermiddag runt kl.16. Då kan jag äntligen slappna av och andas ut. Men fram tills dess så öser vi på i 120!

Nu är det dax för en kopp te och sängen!

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så härligt med lite påfyllning av sådana läckerheter :)



Ha en fin onsdag!

Postat av: Anonym

Så klart vi ska hitta på nåt när vi kommer till dina hemtrakter =)

Vi får höras om de närmare!

Hoppas allt är bra!

Kram

2009-10-21 @ 18:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback