Caroline Af Ugglas

Vilken trevlig kväll, vilken kvinna hon är den där Ugglas!! Hon är UNIK, enastående på sitt eget lilla vis och med den pipan som hon bär på så kan man inte annat än få rysningar genom hela kroppen. Jag lovar att håret på min kropp vek sig inte förrän jag kom ut i regnet. Hon står där på scen i sin egna outfit som jag inte alls förstår mig på. Klänning i en knallig blå färg, röda boats och håret det hänger lagomt stripigt. Man kan inte undgå hennes tatuering likt ett övergångställ på underarmen. Hur man nu kan tatuera in något dyligt på sin arm? Medan hon sjunger åker benen upp och ner i takt, nästan så man är rädd att hon kliver ur sina stövlar. Armarna vevar hon runt, upp/ner och vissa stunder är man rädd att hon ska snava på sladden till mikrofonen eller att hon ska gå ner i spagat. Mitt upp i allt detta "kaos" så stannar hon upp och blir helt stilla, fryser till is och visar sig ha total full kontroll!

Säga vad man vill om Af Ugglas, men den kvinnan är UNDERBAR!!


(Dålig bild, men ni förstår hur det såg ut på scen)



Så åter hemma igen efter ännu en fantastisk helg tillsammans med min egna prins. Han med stort H som förgyller min vardag och mitt liv. Han som man inte trodde fanns och han som man trodde att man aldrig skulle få en chans att träffa. Ännu en helg tillsammans med han med stort H som fångat mitt hjärta och mitt liv. Under ett års tid har vi nu träffats och det mesta dels under helger. Det innefattar fredag, lördag och söndag. Kan tyckas låta lite, som om vi kanske inte känner varandra utan och innan. Folk kanske tänker "vänta ni bara tills ni bor tillsammans", "då får ni lära känna varandra på riktigt osv". Men då kan jag tala om att ingen känner mig bättre än E. Efter ett år tillsammans med begränsad tid för umgänge så hittar man andra lösningar genom att prata, prata och prata. Vi tillbringar oändligt mycket tid i telefon. Vi pratar om precis ALLT! Han vet allt om mina dagar, mer än om vi bodde ihop. Han vet när jag äter frukost, borstar tänder, kliver upp, somnar, tänker, gör, funderar på osv......  Det är en dröm och en stark längtan tills vi bor under samma tak. Hjärtat slits i tusen bitar var gång vi skiljs åt och vet ni vad, det blir bara värre och värre var gång vi skiljs. För var dag som går blir kärleken till denna underbara människa starkare och starkare. Denna känsla gör sig särskilt påmind när man får lite distans. Den enda tröst som finns att det inte är långt kvar, för var dag som går är vi ett steg i rätt riktning. Ett steg åt rätt håll, ett steg närmare vår gemensamma framtid och liv. Ett steg mot något fantastiskt som väntar på oss. Och bara tanken på att något så fantastiskt väntar runt hörnet det gör livet genast mycket mer värdefullt!


Nu väntar en ny tuff vecka på hemmaplan i Sundsvall. Två dagars jobb och sedan ledigt för att ladda inför helgjobb. Vilket innebär att detta är den tuffaste veckan av alla. Det blir en lång nedräkning. Jag hoppas det slutar regna och börjar snöa istället. Jag koncentrerar mig på jobb, träning och förhoppningsvis ridning i veckan. Klockan ringer o3.55 imorgon, så bäst att kanske krypa ner, ringa E och sedan förhoppningsvis kunna somna. En godnattkram genom telefon fungerar det? Japp;-)



Ta hand om varandra och uppskatta varandra lite extra! Tid är dyrbart.

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Hur avundsjuk på dig som helst. Skulle gärna vilja se Ugglas live. Här är jag också tillbaka i verkligheten efter sol och värme på Teneriffa.

2009-11-23 @ 10:55:47
Postat av: Eric

Perfekt då kan ni gå ihop :)

2009-11-23 @ 16:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback