En helt vanlig och enkel dag

Måndagar är rätt bra dagar har jag just insett. Måndag är den första dagen på en ny spännande vecka och batterierna är förhoppningsvis laddade till max. Min måndag har så här långt varit en ypperlig måndag. Precis så som en vanlig enkel måndag ska vara. Vaknade pigg när klockan ringde. Om man nu kan vakna pigg kl.03.55? Har varit pigg på jobbet och vistelsen där har varit trevlig! Det är roligt att jobba och jag gillar mitt jobb! Direkt från jobbet svirade jag om till springbyxor och åkte raka vägen till spåret för att plågas runt där i några varv. Hela 3 varv blev det varav ett blev ett gå-varv där jag filosoferade på det mesta. På vägen hem stannade jag till på "grolls" och hämtade ut mina nya arbetsskor. Så imorgon kommer det gå undan på jobbet. (mer än vanligt)


Nu sitter jag här... lagomt pumsig för en power nap. Precis slevat i mig stuvade makaroner och köttbullar. Laddar nu inför vår "grannträff" som går av stapeln klockan 17.00. Här ska det fixas i huset! Det ska städas i trappuppgång, källare, putsa fönster i trapp och även ute ska det vårfixas. Jag är inte tokladdad inför detta evengemang direkt. Men antar att det är ett ont måste.  Hade det varit mitt eget hus och min aldelesegna tomt så hade jag förmodligen tyckt att det varit jätte mysigt att gå ut och kratta, plantera och göra vårfint ute! Men nu känner jag inte detta brinnande intresse, undra varför?


Ja, mer än så här kommer jag nog inte att få ut av min måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback