In i minsta detalj!

Som dagens rubrik lyder så är allt i ordning näst intill i det minsta detalj. Morgondagens väska med duschgrejor och rena arbetskläder står redo vid ytterdörren. Träningskläderna ligger prydligt framlagt på en stol, ägget till frukosten är kokat och klart och det bästa av allt är att helgens kläder ligger stryket och nedlagt i resväskan. Det är undanplockat, diskat, soppåsen är utburen. Jag har gjort helg här hemma nu!

Schemat är späckat från de stund jag slår upp mina två små blå imorgon. Träning direkt på morgonen innan jobbet. Jobbet drar nog över på tiden vad jag vet redan nu. Så jag är väl förberedd på ett längre pass imorgon. Mitt ansvar som " barnvakt " startar imorgon kväll med. Om man nu är " barnvakt " åt en nybliven 13-åring!?? Hmmm......
Det kanske man inte är, Nej! Men som vuxen är jag ansvarig och har lovat mitt sällskap denna helg till kusin. Hon väntar på mig imorgon kväll förmodligen med en väska packad och redo att sticka till stora staden tillsammans med mig klockan 07.00 på fredag morgon.

Nu återstår lite fix och trix i kalendern. Lite små saker som ska skrivas upp innan jag hinner glömma. Herregud som jag skriver upp saker och ting nu vid 20-års ålder, hur skall detta sluta när jag närmar mig 60??? Strunt samma, jag får antagligen sätta upp en white board tavla eller nåt sånt i mitt hem samt införskaffa en kalender stor som ett A4:a.

Nu säger jag tack & Godnatt!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vänta du bara till den dagen du blir gravid. Jag glömmer allt, kommer inte ens ihåg vad jag säger. Städa och röja undan grejer är det som jag sysslar med på dagarna, dock så kommer jag inte ihåg vart jag röjer undan sakerna.:) Det är riktigt illa, M har "förlorat" en massa saker, som vi förmodligen kommer hitta om så där ett halvår.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback