I dag...

Helt vanlig "övningstisdag" idag med tid på arbetet från 7.30 på morgonen till 16.30 på eftermiddagen. Hela jäkla dagen på jobbet alltså eller en helt vanlig "svensson dag" på jobbet. Gillar egentligen inte tisdagar, det sitter nog i sedan skolan tror jag. Under skoltiden så var det en "mördardag" då man gick lääänge i skolan och man var alltid vrål hungrig när man kom hem eftersom det ALLTID serverades fisk på tisdagar i skolan. På den tiden tillhörde inte fisk min favoriträtt och fisken på skolan var vel heller inte den godaste fisken. Därav har tisdagar alltid tillhört min sämsta dag i veckan. Det är dessutom långt kvar till helgen.

Nu idagsläget när jag kommit ifrån skoltiden och blivit lite klokare och erfarnare så är tisdagar rätt så trevlig ändå med tanke på att det fortfarande är en lång dag, fisk serveras ofta i restaurangen. Men nu förtiden så VÄLJER jag att äta fisk eftersom jag tycker fisk är gott! Det andra som är trevligt med tisdagar är att på mitt jobb så har vi övningsdagar på tisdagar och övningsdagarna dom är roliga dagar!! Det är lite som " lattjo lajban" :-)

Idag har vi haft tillverkning av övningsdockor och det mina vänner det tog några timmar. Det skulle tillverkas kroppar, armar, ben, leder och huvud. När allt satt ihop var det sedan dax för påklädning. Förhoppningsvis så ska man kunna elda på dem utan att dem brinner upp och dem ska även klara ett dopp i älven eller två:-) Vi tillverkade 2 nya dockor att ha till våra livräddningsövningar i vattnet. Så efter lunch blev det en tur ut med båten för att testa dockor och se om dem höll måtten för livräddning!








Känns som dagen aldrig tar slut idag för efter jobbet hann jag med två varv (5km) runt elljusspåret. Trodde till en början att jag var ensammen men inte då... hela Timrå Ik truppen befann sig även dom i spåret. Så idag fick man hålla upp tempot lite så man inte hasade runt som en "pärsäck" och dom varvade en, Haha!

Även idag befann sig turen på min sida och jag blev bjuden på middag hos mamma och med hem slank även morgondagens matlåda! (Det är bra när pappa är borta en vecka så här för då vill mamma ha sällskap och istället för att pappa får matlåda så får jag den istället) Tur för mig:-) Så mer brandkurser för pappsen, Tack! Fika hos Madde har det blivit av ikväll med, Mycket mycket trevligt! Fika, surr, uppdatering och massa planering inför sommaren:-)

SHIT, vilket lång dag jag sammanfattar idag. Dax att sova om man ska ta sig upp 03.55!!

GODNATT & SOV SÅ GOTT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback