Pissigt väder

Bara för att jag är ledig idag så regnar det precis hela dagen! När det regnar ute så passar det ypperligt att göra lite "nytto" saker här hemma som t.ex. packa ur helgens väska, städa undan, diska förra veckans disk, tvätta och byta gardiner. Så vad har jag gjort av denna dag egentligen? För inget av ovan är gjort och jag kommer inte orka göra det idag heller.

Var uppe i tid imorse, åkte på grossen och handlade inför festen med jobbet på lördag. Hämtade Linda (som fortfarande inte fått någon bäbis) och åkte till Birsta. Min älsklingsbutik startar sin rea idag och jag var sugen att pigga upp mig själv med något fint. Brukar alltid hitta något på MQ och idag var inget undantag. Kom hem med dessa två vackra plagg:


För att finna motivationen till städning hemma så slank det även med nya handdukar till badrummet och två nya panellängder till rummet. Var peppad att åka hem och starta städning men väl hemma rann allt ut i sanden. Vad är det med mig egentligen??

Jag tror att jag känner längtan, en längtan bort åt något håll. Vill att det ska börja hända grejor nu. Är less på att vänta och bara ha " is i magen ". Kollar dagligen runt på olika sidor och är öppen ifall det skulle dyka upp något. Just idag känns det extra tungt och jag önskar att jag kunde få saker i rörelse nu i närmaste dagarna. Jag vill inte vänta och jag vill inte ha tålamod! Nu är jag trött på det här!

Gruvar mig nu för mitt viktigaste "måste" som ligger framför mig.... löpningen! Är inte ett dugg motiverad till det heller. Vet inte vart jag vill springa om jag över huvud taget VILL springa i regn nu ikväll. Men något säger mig att jag ändå vill åka ut till Timrå och ta spåret där. Har ringt mamma och begärt hennes sällskap. Även om hon promenerar nåt varv så känns det bätte än att behöva åka själv. SUCK, idag vill jag bara ha sällskap och ha en mysig och trevlig dag utan måsten. Kanske en bra film och lite "karra" hade varit trevligt!? E hade säkert ställt upp på det ikväll men han är 40 mil bort från mig och jag tror att även just den saken spelar in i mitt "mående" idag. Jag längtar efter honom och vill ha honom nära mig!!


Dags att rycka upp mig själv nu och tvinga mig ut för härlig träning! Not!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag skulle nog behöva följa med dig ut och springa plus ta några extra varv för att ungen ska komma.:)Har klätrat och hängt upp duschdraperiet, jag hoppas att det gjorde någon verkan. Fint blev det om inte anant.:)

Postat av: Farmor

Indalsloppet är väl enkelt för Dig som är så vältränad.Upp med huvudet! När kommer ni? Kram.

2009-06-10 @ 22:05:34
Postat av: Emmelie

Farmor! Haha, ja det beror på om det är enkelt. Får jag springa i MIN takt och hoppa över den lååånga uppförsbacken så. Tror att vi kommer typ v.28!

Kram

2009-06-11 @ 10:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback