Nu är det helg, på riktigt!

Klockan är snart 9.30 och jag befinner mig "hemma" i Solna. Jobbade till 24 igår kväll och var nog inte hemma och i säng förrän vid ett tiden så det blev inte många timmars sömn. Men jag klev hellre upp med tuppen och kom ner hit i tid än att bara ligga hemma och dra mig samt låta halva dagen försvinna bort.

Jag hade ett litet hopp om att vädret skulle vara något bättre här än hemma i Sundsvall. Men jag kan trösta alla som befinner sig hemma i Sundsvall att vädret är detsamma här. Kanske blir det bättre imorgon:-)

Den här gången gick det BRA att åka från Bromma till Solna och inga konstigheter med varken bagage eller buss. Däremot blev jag bemött av dessa två små söta varleser alldeles utanför porten....



När jag öppnade dörren låg en fin liten lapp på golvet och mötte mig med en fin liten text :-) Undanplockat och en städad lägenhet med inte en pryl framme möttes jag av, Underbara karl! Jag har fått i mig lite mer kaffe och även en macka, packat upp lite och tänkte dra igång städning. E har städat och gjort fint redan men ibland tror jag inte karlar riktigt tänker "städning" som vi kvinnor gör. För jag tänkte dra fram dammhinken och damma av, dammsuga och torka golven.


Ha en trevlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback