Försmak

Söndag kväll, dagen innan SEMESTERN startar " på riktigt ". Jag sitter ute på ballisen med en filt svept kring benen, ett glas rödvin och några ljus på bordet. Kvällssol och världens bästa sällskap. Söndagkväll, E ska inte åka hem och jag ska inte åka till jobbet imorgon. Kan det bli bättre!?

Vi sitter och filosoferar samt planerar kommande semesterveckor. Jag planerar, tänker och E kollar milavstånd mellan allt. Ett " grundupplägg " på ett ungefär hur vi ska åka och i vilken ordning vi ska ta allt. Som det ser ut nu så hamnar vi ute på Alnö nu kommande vecka, därefter ner till Solna på söndag. Om det blir måndag eller tisdag vi drar till Arvika v.27 återstår att se. Hur länge vi stannar där vet vi inte heller. Det vi vet är att efter Arvika blir det någon hotelnatt i Göteborg och sedan tänker vi besöka det skånska slätterna. Allt detta skall hinnas med på en 4 veckors period utan stress och MÅSTEN!

Vi startade redan idag och har under hela dagen endast gjort det vi endast känner för. När vi klev upp i morse kände vi för att ge oss ut och springa sedan om klockan var 8 i morse eller 1 på dagen spelar ingen som helst roll. Dagen har masat sig igenom med strålande sol och första dagen var här med riktig sommarvärme ute på Alnö. Jag har tvättat bilen och E har knäckt farsgubben i tennis. Innan vi åkte hem till stan igen så gjorde vi ett stopp på pizzerian. Under kvällen har vi slökollat film med b.la. "drömkåken" och "allt flyter". Och här sitter vi nu... Att klockan är 10 på kvällen och jag dricker ett glas vin en söndag kväll spelar ingen som helst roll. Livet är bra härligt!!!

Midsommar då? Jo, Självaste midsommarafton tillbringades ute på Alnö tillsammans med mamms och papps med flera. Vi åt, vi drack och vi åt och vi drack. Dagen efter tog vi det lugnt, åkte båt, grillade burgare, drack vin och spelade spel. En riktigt trevlig midsommarhelg kan sammanfattas!


Nu ser jag fram emot denna semester och tror att detta blir den bästa någonsin! Denna sommar kommer att bli svårslagen. Om vädret visar sin bästa sida är sedan bara ett stort plus i kanten! Bara sällskapet kommer blir svårt att bräcka denna semester. Ja, just jag vi får stockholmsfrämmande upp hit till Sundsvall under veckan. Det är Farzad, Linda och lilla Meja som kommer upp på besök. Ska bli MYCKET trevligt :-)


Kanske känner jag för att uppdatera här på bloggen under kommande dagar eller så skiter jag i det, vi får se! :-)

Kommentarer
Postat av: Josefine Hammarberg

Postat av: Josefine Hammarberg

Om hon tänker komma ner över skånelandet måste hon faktiskt komma och hälsa på mig :D lilla jag känner mig lite ensam som norrlänning här nere i bland :P pusskram

2009-06-22 @ 18:42:55
URL: http://joosefineha.blogg.se/
Postat av: emmelie

Är du tillbaka igen? Trodde du höll dig hemma i Norrland nu över sommaren:-)

Vars är det någonstans du håller hus??

Man vet inte... Kanske kikar vi förbi:-)

2009-06-22 @ 20:37:19
Postat av: Josefine Hammarberg

Var hemma en snabbis när jonte tog studenten, nu är jag tillbaka igen : )

Everlöv heter det, ligger ca 25 min från lund mot ystad hållet :) tycker verkligen du ska komma förbi och hälsa på :P pusskram

2009-06-23 @ 07:14:32
URL: http://joosefineha.blogg.se/
Postat av: Sara E

Jag blir så glad i hjärtat!!! Den där känslan och lyckan som lyser i dina ord är du sååå värd min vän!!! Om vi bara lyckades träffas lite oftare!!! Hör av dig när du är tillbaka så ska du få smitta av dig lite lyckarus på mig! ;) Kramar Sara

2009-06-24 @ 15:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback