Tillbaka!

Så är man på plats igen. Tillbaka i vardagen som innebär tidiga morgnar eller man kanske kan säga nätter. Beror på vad man tycker att det är för tid på dygnet när klockan är 04.00!? Jobbet rullar på som vanligt. Tränat som vanligt efter jobbet. Gröt till frukost, ägg på mackan och massa kaffe. Allt i sin ordning med andra ord. Hemma är det som det ska vara efter att man varit bortrest i 2 veckor. Resväskan blänger ont på mig var gång jag passerar hallen. Har inte vågat öppna den ännu. Disken rinner nästan över i diskhon. Nästan så man inte vågar sig in i köket. En stor hög med tidningar, reklam m.m som väntar på att få bäras ut. Ikea påsar med pant och glasflaskor. Allt är lämnat i den oreda det var innan jag åkte. Hade kaos då när jag skulle packa inför fjäll, nyår, fest, mys och vardag i S-holm. Det innebär att kaoset som blev över när det gäller kläder, skor m.m ligger kvar där det hamnade i packningskaoset. Men imorgon, är det en perfekt dag att reda upp tillvaron här hemma. Har bokat tvättstugan och tror att jag är mogen nog för att ge mig på resväskan. Tänk att det ska vara så jädrans svårt att packa upp väskan så fort man varit borta ett par dagar. Alltid så skoj att packa när man ska iväg. Men när man kommer hem så gruvar man sig för att röra väskan. Varför??

Emellanåt i allt detta kaos och vardag så drömmer jag mig bort flera gånger i timmen. Drömmer mig 38 mil söderut och längtar som en galning.Herregud vilken toffel jag har gått och blivit! Men jag längtar ju så mycket att jag har magknip! Det gäller att planera dagarna till fullo här hemma så tiden går fort. Då och då måste jag även ge mig själv ett nyp eller två i armen för att se så jag inte går runt och drömmer eftersom jag mår oförskämt bra. Kan man få må så här bra? Är lite rädd för att jag mår för bra. Borde jag verkligen känna så här? Vågar man använda ordet "lycklig" igen så tänker jag banne mig göra det nu... För jag ÄR lycklig nu! Shit, vad livet är härligt ibland:-)

Tror bestämt att det är time för en kopp nu och lite tv tittande. Strax dyker Angelica upp för umgänge och surr! Trevligt:-)


Kommentarer
Postat av: Carro

BRA start på det nya året, å underbart att höra att du är så lycklig igen =)) Det är du väl förtjänt av! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback