Tvättis

Idag känner jag mig nere. Det känns inte alls som en bra dag idag. Känner mig nere i humöret och alllmänt deppig. Känns som om gråten och tårarna bränner bakom ögonlocken. Helt utan anldedning!! Smyger omkring här hemma deppig, i mysbrallor och linne. Varvar soffan och tävttstugan. Ätit en soffsittande frukost i form av en tallrik havregrynsgröt och en hårdbrödmacka med ägg på. En apelsin och en kopp kaffe till. En rikig brak frukost! Tänkte röja undan all tvätt, gå igång med dammsugaren och golvmoppen. Eventuellt drar jag igång lite dammning med. Kanske kommer det kännas bättre i humöret efteråt när det är tävttat, städat, rent och fräscht?

Det gnager en längtan i mig som inte går att beskriva. Idag är en sådan dag som jag inte villa vara ensammen. Idag vill jag ha sällskap. Idag känner jag för att vara lite husmor och laga middag tills älskade kommer hem från jobbet. Idag känner jag för en riktig MYS-dag!! Idag vill jag inte vara 40 mil bort.

Nu tänker jag dricka mer kaffe, ladda en ny tävtt omgång och fortsätta traska runt här i mjukisbrallor med tårar bakom ögonlocken. Idag är det bara en sådan dag helt enkelt! Och så får det vara idag.


Adjö!

Kommentarer
Postat av: farmor

hej stumpan! UPP MED HAKAN, I MORGON ÄR OCKSÅ EN DAG.

2009-02-05 @ 23:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback