Simhallen

Ligger som en utslagen säl här hemma i soffan nu. Är så trött, så trött. Hela kroppen känns helt slut. Tror det beror på dagens vattenaktiviteter på badhuset. En liten ovanligare övningsdag blev det. Kallt ute idag, mycket snö, vattnet fryser och vi som övar fryser. Så övning flyttades till simhallen. Jag som var och simmade igår i en hel timme kände mig peppad till max. Så herregud vem brydde sig inte ett dugg om att behöva hyra badkläder och handduk på simhallen. Inte jag i alla fall. Drog glatt på mig den fantastiskt snygga marinblåa baddräkten och hoppade i plurret. Jag och kollegorna var rätt ensamma i bassängen efter att skolklassen försvunnit. Det har simmats bröst- och ryggsim. Livräddat dockor från djupet. Både dykandes från vattenytan och kanten. kastat ut livräddningsbojen och dragit in varandra. Så efter dagens övning är minnet uppfriskat och det praktiska känns rätt färskt igen.

Tänk att det tar så på krafterna att bada!?

Ligger totalklubbad här i soffan nul. Hade planer på att styra upp en middag samt matlåda. Men mycket mer än så blir det inte ikväll. Lyckades handla med mig tidningen cosmopolitan på vägen ut från ica. Så vad sägs om att mysa under filten med lite tända ljus, en kopp te och tidningen i näven resten av kvällen? Låter rätt okej! Bläddrade igenom tidningen lite snabbt och hittade en hel del "kärlekstips" med tanke på kommande alla hjärtans dag. Så mycket modeläsning och kärleksläsning får det bli ikväll. Råkade läsa en liten rubrik där det stod något om att minst 5 kramar om dagen behöver man för att må riktigt bra. Det skulle jag behöva, NU!! Har varit utan nu i över en vecka och ytterliggare dagar återstår. Jag vill kramas, mycket!! Och det helst nu redan ikväll. LÄNGTAR!



Ha en trevlig tisdagkväll!! Psss. Glöm inte att kramas lite extra.ds.

//EM
"Hoppas veckodagarna springer iväg"


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack så mycket.:)



Haha ja han har en del kläder, men det är ju så skoj att handla åt honom. Själv får jag handla så stora kläder till mig nu förtiden, och då är det ju hundra tusen gånger roligar att handla till honom.:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback