Nu får det vara nog!!

Det snöar ute och jag vill INTE har mer snö nu. Det räcker!!! Det gör mig inte speciellt mycket om jag kopplar bort tanken på kyla, snö, jobb, skotta snö, halka mm. Och istället tänker på sol, värme, bad och endast 10 dagar bort från det!

10 dagar till värmen och mindre än en vecka till kärleken och påbörjan av vår första gemensamma semester. Lovely!

Jag har tillbringat mina två lediga dagar uppe i skälgården hos farmor. Mellan varven av nedpackning i kartonger har vi surrat, fikat, ätit mat och surrat lite mer. Hon har packat och stuvat medan jag lindat in porsling i papper. Gud vad man samlar på sig saker och prylar under ett helt liv! Herregud! Under natten och dagen så har det snöat oavbrutet. Skälgården ligger inte vidare centralt och det ligger inte på prio 1 att röja undan snön längs vägarna därikring. Det var med lagom gas på foten, bägge händerna på ratten, tungan rätt i munnen och med en blick som spanade efter älg samt ren när jag tidigare idag lämnade skogen.

Nu väntas det middag och hockeykväll med gänget nere på O´learrys, trevligt trevligt!! :-)


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja jag tänkte precis på det, du ska inte klaga. Du som ska vara borta en massa dagar i solen.:) Men ja vi kan ju hoppas på att det är vår här hemma i Sverige när du kommer hem.:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback