Ett steg närmare!!!

Idag är det 25 dagar kvar till avresa. Känns sjukt underbart. Nedräkningen har verkligen börjat och åtminstone jag är ett steg närmare resan efter idag. Hämtade ut mitt nya pass idag samt var på apoteket för att motvilligt hämta ut sprutorna. Naturligtvis ska det alltid strula lite så istället för att kunna hämta ut samtliga 3 sprutor så gick det bara att hämta ut den enda som fanns inlagd. Så jag måste åter kontakta vårdcentralen för att få mer sprutor. Dessa sprutor ska tas i 3 omgångar. En nu, en om en månad och den tredje om 6 månader. Svindyra är dem med. 370 :- för EN spruta. Dessutom är jag rädd som en liten hare när allt som har med nål att göra kommer fram. Jag överlever den traumatiska situationen om jag inte tittar på sprutan och hela tiden håller huvudet åt ett annat håll.

Tur man har en mamma som är sjuksköterska. Så kan vi kriga hemma i lugn och ro tillsammans med sprutorna. Nu är den första sprutan tagen och jag är mäkta stolt och imponerad över mig själv som satt helt lugnt, tyst, snällt och tittade vackert åt ett annat håll samt slappnade av i armen. *puh*

En annan bra grej hände idag med! Fick meddelande från telia att min nya fina telefon som varit på lagning i 2 veckor var redo att hämtas ut. Nu är displayen utbytt och jag hoppas innerligt att min stora kärlek håller liiite längre än 9 dagar nu. Fick lämna igen den gamla hederliga modellen och har nu min älskling tillbaks.
*håller tummarna att det fungerar nu*

För alla som inte åkte skidor runt elljusspåret ute på Alnö idag mellan 17-18 tiden så kan jag meddela att jag gjort comeback på skidorna idag. Jag och pappa samt "Julle" packade inte skidorna i bilen och drog iväg. Pappa och "Julle" i tät och jag strax efter. Jagandes på mammas vallningsfria skidor. Kallt var det ute med och ett antal år sedan jag åkte ett endaste skidtag. Herregud, tur det var lugnt i spåret medans vi åkte. Tack och lov för det! Men skönt var det :-)

Nu har jag klickat hem lite bilder för framkallning som sedan ska sättas in i album så småningom. En kopp med kaffe som kallar på mig samt en mor och far som undrar varför jag är så osocial. Ska ta med koppen in till dem nu innan jag åker hem för att sussa i sängen. Imorgon är det jobb för hela stora slanten, morgon till kväll. Imorgon kväll händer en rolig grej :-) Jag får äntligen packa väskan för en tripp ner till S-holm och älsklingen!! *LÄNGTAR*






//Emmelie "Snart är det helg"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback