Ett evigt huttrande

Som rubriken lyder, så känns det nu. Ingen var nog gladare än vad jag var imorse över att ha bilen ståendes i ett garaget. Ryser och fryser vid tanken på att gå ut kl.4.30 på morgonen för att skrapa rutor och sedan sätta sig i en kall bil när tempmätaren visar -18!! Jag FRYSER och har frysit mest hela dagen utom den stunden som jag tränade. Det är kallt, inne som ute. Och naturligtvis så jobbar jag i en håla där det skiljer flera minusgrader och det är alltid åt det kallare hållet. Förutom kylan så har tisdagen var bra! Ska nog inte klaga. Men bara för att gnälla lite och bara för att få vara lite bitter så gnäller jag över kylan idag! USCHA!

Hemma hos mamma och pappa nu. Tomt här hemma. Endast "Julle" som ligger och sover nöjt vid mina fötter, helnöjd över att inte behöva vara ensammen hemma. Undra om det finns någon annan som blir gladare än vad "Julle" blir då man kommer hem?? Tror inte det. Spelar ingen roll när man kommer, han är alltid så fruktansvärt lycklig över att få se en. Det värmer alltid lite extra i hjärtat när han kommer dragandes och släpandes på sin snuttefilt och gosedjur. Han är som ett litet barn och det lilla barnet ska nog få åka med mig in till stan tror jag. Föräldrar jobbar och jag är ledig. Dessutom är jag ensammen och sällskapssjuk. Så "Julle" ska få äran att vara min sällis så inte jag behöver vara själv. Undra om han lindrar min ENORMA längtan efter E? Liiiite kanske:-)

Min nedräkning inför Thailand har börjat. Det känns lite lättare när man blickar fram och har 2 underbara semesterveckor med sol, bad, värme tillsammans med älsklingen och underbara vänner att se fram emot! Kom just på att jag fick massor att ordna med nu dessa två lediga dagar.... Har mängder med tvätt som ska tvättas, pass som ska fixas eftersom mitt pass gick ut nu i Januari. Det värsta av allt... sprutor som förmodligen behöver tas!!

Nu har jag suttit här vid datorn och ätit en matlåda som jag fann i frysen samtidigt som jag surfat runt lite här vid datorn. Magen är mätt och belåten och jag tror det det blir en prommis här ute på ön innan jag åker in mot stan. Och hunden, han tänker jag stjäla med mig. Vad förvånad mamms o papps blir när dem kommer hem ikväll! Men det kan dom ha. Jag kliver in och tar mitt ansvar som hundägare i vår delade vårdnad!


Nu blir det på med massor av kläder, mössa och vantar för en prommis med hunden. Ut i kylan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback