God fortsättning!!

Under juldagarna som varit så har jag faktiskt uppdaterat här med hjälp av mobilen. Tyvärr verkar det som om det inte fungerar! Knepigt!? Jag får istället knåpa ihop några rader:-)

Julen är så gott som avverkad och vi befinner oss just nu i sköna mellandagar. Julafton var en härlig sådan, en perfekt julafton där INGENTING saknades. Jo, en person saknades och det var lilla farmor. Annars var allt så gott som perfekt! Maten, familjen, julstämning och fina klappar:-) Jag har även jobbat i juldagarna men vad gör det när allt runt omkring är helt underbart?

Julafton tillbringades ute på Alnö tillsammans med familjen. Juldagen fortsatte ute på ön med god mat, spel och umgänge. Jag lämnade sällskapet och gav mig iväg för att jobba. Kvällen spenderades hemma, inne i stan tillsammans med Angelica och hennes Mattias. Vin, ost, kex och spel:-)

Annandagjul var jag lite sugen på att kolla in mellandagsrean. När vi svängde in i Birsta var både jag och E eniga om att hoppa över detta. Det såg ut som det kunde vara KAOS redan vid infarten till Birsta. Så det blev en runda i rondellen och ut till Alnö istället. Eftermiddagen spenderades i E.ON arena för att hejja på Timrå som mötte Modo i norrlandsderby. Till Timrås fördel och E:s besvikelse så spelade inte Foppa. Tack o lov för det, för nu knep Timrå med sig 3 sköna poäng:-) Herrarna i familjen drack öl och jag körde. Ute härjade snöoväder och ingen var gladare än jag över att få köra en stor och säker bil som inte blir direkt berörd över lite snö:-) Efter hockeyn bar det iväg till Ljustorp för trevlig middag! Vid 1 tiden inatt när jag gasade upp för Södermalmsbackarna var jag åter igen lycklig över att jag satt i rätt bil.


Imorse var det tänkt att vi skulle komma iväg mot Stockholm runt 10 tiden. Jag började morgonen med en timmes snöskottning och insåg ganska snabbt att det bara var att glömma att försöka åka klockan 10. Vi kom iväg rätt bra ändå och har under dagen kört lugnt, trygt och säkert ner till storstaden. Så farmor, du kan andas ut nu:-) Nu är E på träning medan jag tålmodigt väntar här hemma:-) Imorgon blir det en sväng på stan för att kolla in lite mellandagsrea. E har träning imorgonkväll och efter det bär det förhoppningsvis iväg mot nästa ställe, Arvika! Där stannar vi sedan och firar in det nya året. Kom att tänka på en sak nu, jag är faktiskt ledig nu till och med 8:e januari. Det är nästan som lite jullov nu:-) Jag har gått och blivit totalt dagvild, har ingen koll på tid eller dygnsrytm utan det enda jag gör nu är att NJUTA av att vara ledig och få tillbringa tiden tillsammans med E och våra familjer!



God fortsättning önskar jag alla Er!

Kommentarer
Postat av: farmor

Har saknat er alla, men vi har haft en skön jul här trots att snön regnat bort.Dagliga promenader och i morgon väntar Ksd. för julklappsbyte en del för stort an. för smått. Ha en skön helg i Arvika,gott slut på det gamla och ett bra nytt år önskar vi farmor o Johnny till Er båda en stor Kram.

2009-12-27 @ 22:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback