Kvällstur

Idag har jag verkligen inte tillbringat många timmar utanför jobbets alla väggar. Vilken dag säger jag bara! Jag som tyckte jag var uppe tidigt och hade en låååång dag framför mig imorse då jag vaknade. Har jobbat mellan 06.00-17.15 och när jag sedan hunnit halvvägs hem (glad i hågen) så ringer dem från jobbet och har just insett att det fattas brandmän. Halleluhja!! Vänder på klacken och gasar tillaka för ytterliggare några timmars jobb. Ungefär 20:00 lämnade jag det som mer eller mindre kändes som en anstalt för mig idag. Min enda tanke var att måtte inte någon ringa nu och be mig vända om en gång till. Jag höll mina tummar hela vägen hem och funderade på hur i hela friden man egentligen tänkte när man planerade och lade schemat?? Tur att det inte är jag som är scemaläggare för ibland verkar det vara rätt så rörigt arbete.

Jag gjorde nog en vänding hemma på ca 2 minuter innan nästa hållplats blev stallet! Någonstans i bilen mellan mina hållplatser slog det mig att jag bokat tvättstugan idag. Men frågan är bara NÄR jag ska hinna tvätta på några av detta dygns timmar??


Ingen har vel dött av en lite större tävtthög eller lite skitigare kläder? Jag tror jag klarar mig utan tvättis och istället passade jag på att koppla av mina kvällstimmar i stallet tillsammans med " Mära ". En riktig mys-tur hade vi tillsammans som vi i och för sig startade som värsta ovänner. En uppgörelse mellan henne och mig där jag gick som segrande ur striden. Hon stackarn fick sig en omgång i en rejäl uppförsbacke. Men jag tror vi ändå slutade som vänner :-)








Nu blir det ett hopp ner i sängen för att ladda om inför en ny dag med tid i stallet och på arbetet!



På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback