Kö, kö och åter kö!

ÄNTLIGEN är det fredag!!! Det är helg, jag är ledig, på plats i Solna. Starten på denna helg kan knappast ha blivit bättre!? Eller jo, jag ångrar mig! Det hade den... För det första var jag svintrött när jag satte mig i bilen och startade min bilresa ifrån jobbet idag. Tro mig, man blir trött av att kliva upp kl.04:00 tre dagar i sträck. Jag laddade med kaffe, körde en bit och sedan kaffepaus igen. Peppade mig själv med grym musik och frisk luft i bilen. Haleluhja, det är ju trots allt fredag! Flöt på rätt så bra och jag är förvånad över mig själv att jag höll mig så pigg.

När jag allt eftersom närmade mig Stockholm så tätnade trafiken. Det kom inte helt oväntat, men helt plötsligt var det tvär STOPP! Långa köer bildades och jag försökte desperat ta mig fram, försöka byta fil hit och dit. Till förgäves! De som känner mig vet att jag har taskigt tålamod och speciellt när det gäller bilköer. SUCK!

Jag förstår varför Stockholmare inte har bil, herregud det skulle ta flera timmar att ta sig hem. Fast å andra sidan måste ju folk ha bil, annars skulle inte dessa köer bli. Så här såg det ut...



Knappa 20 km/h kröp vi fram i dessa köer. Jag kan bara konstatera att jag är en ovan bilförare i denna stora stad.

Nu inväntar jag min älskade E som är på träning. När han kommer hem bli det tacos till middag och massor av FREDAGSMYYS!!!


Önskar er alla en härlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback