Äntligen är det fredag!

Känns skönt att äntligen har nått fram till veckans sista dryga arbetspass. Veckan har kännts så grymt lång att jag inte minns vad jag gjorde för två dagar sedan. Har inte gjort så mycket mer än jobbat. Jag har försökt att klämma in träning och ridning antingen morgon innan jobbet eller kväll efter jobbet. Klockan har ringt 08.00 VARJE morgon och mina dagar slutar inte på jobbet förrän 21.15. Har ju varit speedad till tusen på kvällen pga trötthet och lite "ångest" över att jag inte gjort något nyttigt hemma. Imorse när jag slet upp kylskåpsdörren så kunde jag inte hitta någon fil utan istället fann jag en skvätt mjölk som datumet hunnit passera. Matrester fanns det också gott om och dessa måste ju ha varit kvar sedan... Ja när då? Helgen kanske? Slängde det lilla som fanns i kylen och torkade ur den lite snabbt. Man kan ju undra varför ingen har handlat hem så det finns åtminstone något att till frukost på morgnarna!? Nu skiter jag i kylen för jag tänker inte öppna den på hela helgen. Så whatever att den ekar totalt tom!


På det stället där jag tillbringat större delen av min tid denna vecka närmare bestämt jobbet så hade vi en grymt bra dag igår. Vi var ute på övning tillsammans med helikoptern. Det är en otrolig förmån som man har på mitt jobb måste jag säga. För tänk om alla fick ut och åka helikopter en vanlig dag på jobbet. Det är LYX!

Så här roligt kan man ha det på jobbet en vanlig torsdag :-)




Måste ju säga att snyggare utstyrsel får man nog leta efter, HAHA! Dräkterna har vi för att inte bli blöta, flytvästar för att flyta och hockeyhjälmarna för att....Ja, var extra skyddade. Man vet aldrig vad som kan hända när man är ute och övar. Nu hade vi turen att få åka med helikoptern ut, över havet så vinchade de ner oss en och en ner i vattnet. Sedan fick vi ligga där och guppa omkring i vågorna tillsa ytbärgaren kom och vinchade upp oss igen. Thats it! Men kul är det :-)


Nu blir det en glass och kafferast tillsammans med kollegor innan jobbet drar igång igen. Hej och hå, bara några timmar kvar nu! YES, ÄNTLIGEN är det fredag!! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback