Hej och hå!!

Under senaste tiden eller rättare sagt under de senaste månaderna har jag varit inaktiv när det gäller min ridning. Det har inte blivit något stall över huvudtaget. Har spontan ridit Mära åt Linda mest bara för att få komma ut i skogen och få i mig lite luft, rensa tankar. Min spontan ridning har inte heller skett alltför ofta senaste månaderna. Vilket är synd! Senaste gången jag red ett dressyrpass och tränade "på riktigt" det minns jag inte. I höstas kanske!? Det är skamligt nästan. Jag som lagt ALL min tid i stallet förut, red 7 dagar i veckan och spatserade mest runt i ridbrallor om dagarna. Jag har ju i och för sig trappat ner allt eftersom sedan jag sållde Sunny. Men jag har hållit i ridningen ganska aktivt. Förra året var det full fart med träning och även tävling.

Jag saknar det till en viss del men tiden har inte räckt till. Mycket annat har tagit över hand och ibland får man lov att prioritera även om man kanske egentligen inte vill.

Idag slog jag på stort och körde ett 50 minuters dressyrpass på Cosmopolitan. Sophie satt i mitten och tittade glatt på med kameran i högsta högg. Jag och Cosmos kämpade på och var ungefär på samma nivå när vi var klara. Vi höll på att tämligen dö både hästen och jag. * PUH* Vad jobbigt det var!! Men ack så roligt :-)

Så ni som säger att ridningen inte ger något har fel och även jag själv borde ha lärt mig nu. Man är inte i samma form om man inte håller igång. Ridningen ger träning och kondition. Jag blev påmind idag!




Nu har hungern anlänt inom mig och jag tror jag ska kika om det finns något till middag i detta hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback