Blödig? Japps!

Dagen torsdag lider mot sitt slut. Mysdag tillsammans med Sophie ute i Birsta innan det var jobbdax. Vi lunchade på charm och jag shoppade ett par jeans. Ett par ljusa, något utsvängda. Lite skeptiskt när jag såg dem först. Men helt OK på. Jag är lite mot det utsvängda modet som kommit tillbaka. Men jag får nog lov att vänja mig:-)

Det blev en kortdag på jobbet idag. Fast helt ärligt hade jag hellre stannat kvar och jobbat till kl.24 ikväll och varit ledig hela morgondagen. På jobbet trodde dom att jag skulle börja kl.12 men jag gick efter schemat och började glatt kl.15. Hade inte ädrad tid på schemat och det var ingen som meddelade mig någon annan tid. Den där kursen som väntar imorgon irriterar mig fortfarande. Det gäller att bita ihop och hoppas att dagen rullar på smärtfritt och jag är glad om jag inte somnar mitt på dagen.

Hemma ikväll har jag " helg fixat " lite. Dammsugit, torkat av lite, diskat och skurat badrummet. Fyllde på kylskåpet med lite välbehövligt som t.ex. frukost inför helgen. Passade på att handla lite naturgodis till helgen med och nu sitter jag och norpar ur skålen. Onödigt och dumt av mig att ta fram karraskålen redan ikväll. Jag ska föresten ha övernattnings sällskap hos mig imorgon. Kusin tänker komma och sova här hos mig imorgonkväll.

Nu har jag förberett morgondagen genom att lägga fram kläder, nycklar m.m. Sitter i morgonrocken och knaprar nötter samt kollar på S-holm Arlanda som är ett av mina nya favvo-program. Blödig som jag är så har jag nyss fällt några tappra tårar. Så fort något känslosamt händer på tv/film så tjuter jag. Den här gången var det i Arlanda programmet. En familj adopterade en liten flicka och mötet med den lilla söta flickan och deras möte med restrerande familj vid deras hemkomst blev för mycket för mig med. Alla var så nervösa, lyckliga, stolta och glada. Så här har jag nyss varit delaktig i deras känslosamma fast jag suttit här hemma i min soffa.

Nu börjar grannfejden, måste också ses. Folk är ju inte kloka på en fläck! Herregud! Detta måste ses.

Ha en trevlig torsdag kväll:-)

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha!! Tårarna rann på mej oxå, både under vigselceremonin och när grymt söta Saga kom hem med sin mamma och pappa!

Postat av: Linda

Jag grät som e galning, så fint att se. :)

2009-04-24 @ 07:40:58
URL: http://lindalindab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback