Traditionell Birsta shopping!

Har tisdag idag, men det är onsdag. Dagen har varit fruktansvärt lång! Känns som om den hoppat över en natt eller så. Eller som om denna dag aldrig tar slut. Om jag inte minns fel så började jag 4.45 i morse, jobbade några timmar för att sedan gå vidare på kurs i ytterliggare några timmar. Kursen avlutades och jag åkte hem full med inspiration till att göra ALLT för att vara en bra värd för alla våra resenärer varje dag som jag är på jobbet!!

Det bästa av allt den här dagen var dagens date med Sara. Vi hade stora planer på Birsta:)
Drog iväg till Birsta lagomt shoppingsugna, åtminstone var jag det. Lite "måste ha" grejer till våra hem, oss själva, husvagn mm. Tycker att vi lyckades riktigt bra! Sara tror jag hittade det hon var ute efter + lite därtill:) Jag själv hittade gardiner, tavla, hylla/stege, ljus, förvaring, köks grejs, mysig stickad kofta, mössa, boddy butter, stor härligt skål, överkast till sängen, kuddar, höstblommor till balkongen mm. Tror vi rände runt i Birsta i ca 6 timmar. Då satte vi oss ner 20 min och åt en form av middag. Men vi har haft en trevlig och  mysig dag:) Har blivit lite av en tradition det här med en sväng på Birsta för oss gumman!:) Eftersom Ikea plockade fram år 2008:s julpynt idag så finns en stor chans att nästa sväng vi gör i Birsta kan innehålla lite julsaker, kanske några julklappar till och med!??
Idag hoppade vi över det där med jul, kändes mest fånigt att gå omkring bland julgranskulor, granar, girlanger mm. USCH och fyyy, vill ha höst ett tag till och inte ha en endaste tanke på jul ännu!!

Så nu hoppas jag på att det ska bli lite höstmys här hemma i lägenheten! Ska slutföra imorgon. Känns rätt okej för tillfället. Så imorgon blir det till att göra ett byte av gardiner, städning och en slutfinish över det hela!

Nu ska jag se till att klockan inte rusar ifrån mig mer än den redan gjort. Jag ligger långt efter. Ska koka ägg, lägga fram kläder, duscha och ställa klockan på 03.55. MEN först måste jag bara se klart avsnittet av "SATC".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback