Sjukling!

Är nästan mitt inne i en ny vecka med massa nya möjligheter. Har efter en grymt trevlig helg som bara rusade förbi innan jag ens han med att blinka nu hunnit med två arbetsdagar. Nu väntar två dagars ledighet innan en jobbarhelg väntas framför mig. Tack och lov för att få vara ledig nu onsdag och torsdag!! Har mer eller mindre kämpat mig upp ur sängen på morgon och kämpat mig genom arbetsdagen. Mår inte alls på topp! Känner mig hängig, snorig, ont i halsen och nästan som lock för öronen. Små fryser och känner mig allmänt risig. Inte alls sängliggande på något som helst sätt. Och det är just det som irriterar mig. Varför inte vara rejält sjuk på en och samma gång. Hellre ligger jag i sängen 2 dagar totalt avdäckad än att gå runt så här. Jobba o stå i som vanligt men inte alls samma energi. SUCK!

Igår var jag så motiverad till träning denna vecka. Trodde jag skulle kunna springa, men inte då. Insåg att jag skulle få andnöd och en hostattack som heter duga om jag ens försökte. Var nog med att försöka hålla ett hyffsat tempo runt sidsjön i gångtakt. Imorse när jag vaknade hade jag ingen röst!! Proppade i mig te och mängder av honung kl.4 imorse. Jag har inte det mest tacksamma jobbet de dagar man knappt kan prata. Tur det gick bra ändå!

Kom hem och fixade mer te med massor av honung i. Kröp ner under filten i soffan och slog på en ny säsong av "SATC" och där somnade jag. Händer vel aldrig att jag sover på eftermiddagen. Var ruskigt skönt och när jag vaknade till liv vid 18 tiden så kände jag mig tro det eller ej något piggare:) Efter en middag bestående av potatismos o korv så ska jag nu fortsätta mitt vilande under filten med ännu mer te och lite mer serie. Har absolut inte tid med någon sjukdom nu!!

 

 

                                            Heja Timrå IK som ikväll möter Luleå på hemmaplan ikväll.
                                                      


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback