Friday!

Har varit uppe med tuppen idag. Lämnade bilen tidigt imorse och tog en morgonprommis från verkstaden och hem. Lyckades krypa ner under täcket och somna igen. En timme eller så. Då ringer telefonen. Bilverkstaden som ringer... För att meddela att styrleden glappar och han rekomenderar att åtgärda felet med detsamma! Jahapp... vad säger man!? Kör på bara, bilen är rätt ny, gått lite och jag räknar kallt med att ha den i några år till. Så bilen måste vara schysst! Men tanken slår mig genast att priset kommer stiga upp till skyarna för denna service. Har räknat ut nu att det kostar mig ca.5000:- att fixa bilen idag. FAN vad jag avskyr bilar. Så himla tåkigt, men ett ont beroende MÅSTE!

Har tyckt lite synd om mig själv, beklagat mig för mamma i telefon, tvätttat några maskiner med tvätt samt gråtit en skvätt! Det dök även upp en privat tråkig nyhet som inte gjorde att man blev direkt gladare och mer uppåt. Snarare tvärtom. Blev orolig och fick mig en tankeställare! Vad är en en dyr utgift på en bil som innebär att man får leva snålt jämfört med människoliv som står på spel!? INGENTING! Man ska vara rädd om varandra, vara snäll, visa omtanke och bry sig om sina nära och kära!! Man vet aldrig när livet får en förändring. Ett människoliv är aldeles för kort för att slösas bort!!

Nu har jag fixat lite lunch i form av kokt korv med bröd. Ska ner och hänga upp sista maskinen med tvätt och hoppas på att dem ringer från verkstaden snart. Så jag får igen min bil så jag kan åka till stallet någongång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback