3:e dagen i rad!

Tro det eller ej, men idag är min tredje dag som jag rider. Jag har träningsverk! Det låter löjligt va, eller hur?? Hur fasen kan man få träningsverk av att skumpa runt på en hästrygg en timme?? Fjantigt!
Men, jooo jag har grym träningsverk!! Sjukt ont i ljumskarna. Ändå har jag hållit igång med både promenader, löpning, pump och spinning. Men jag har inte kört ett dressyrpass på hela sommaren! Måste ta mig i kragen och komma igång igen med träningen ridmässigt också. Slut med latsidan nu. Så härmed intygar jag för alla dem som tror att ridning inte ger så mycket, för det gör det!! Rider man dagligen och håller igång o tränar så märks det stor skillnad om man inte ridit på ett tag! Red lilla gumman idag, en sväng i skogen och avslutade på dressyrbanan. Blev faktiskt lite sugen att tävla till helgen. Synd att jag jobbar exakt hela helgen!:(

Har inte bara hängt i stallet idag. Har även städat här hemma, lagat mat och en fredagskaka att ta med på jobbet. Pollykaka, låter smarrigt va!? Har aldrig ätit sådan men den låter grymt smarrig och ser smarrig ut. Så imorgon blir det fredagsfika på jobbet. Idag bröt jag min löpartrend. Hoppade över Sidsjön som för övrigt börjar kännas lite tråkig nu. Istället åkte jag upp till Södra berget och tänkte att jag skulle se vad Södra hade för spår att erbjuda. Drog iväg o började sprang på första bästa spår. Hade ingen aning om vart jag var, hur långt det var och vilken väg jag skulle ta vid korsningar. Tillslut kom jag runt på något märkligt sett. Rätt nöjd med min löparrunda, roligt med lite backar! Undra om min motivation berodde på mina nya springbyxor som jag shoppade igår!?:) Kanske!

Har fått korten som jag beställde häromdagen med. Så nu skulle jag till och börja klippa och klistra in alla kort i fina album samt skriva text med silverpenna. Hann göra 2 sidor och sätta in ungefär 6 kort innan limmet tog slut. Så nu tog det tvärstopp med mitt pyssel och kommer förmodligen bli liggandes i några dagar innan jag fixat nytt limm.

Nu ska jag koka ägg, packa träningskläder, arbetskläder så allt är fixat o färdigt imorgonbitt. Börjar inte förrän kl.12 men ska till "Marielles" och fixa naglar kl.9 imorgonbitti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback