Fruktansvärda Torsdag!

Den här torsdagen hade kunnat fått en bättre start i morse än vad den fick. Hade tid för naglar 9.30 och hur kunde jag tro att jag som är långsamast i världen skulle kunna hinna med att göra mig klar, äta frukost, fixa matlådan, packa väskan och vara på plats på en tid inom 30 min!? Hur tänkte jag?

Det vet jag inte. Eftersom jag var tokstressad när jag brassade nedför backarna mot stan. I panik letade jag parkering så nära "Marielles" som möjligt. (Det vräkte ner regn ute) Paraplyet hade jag dessutom lämnat hemma. (glömt). Hittar en lucka, perfekt! Hittar sedan ingen automat för biljett. Letar som ett tok fram och tillbaka. Lyckas varva ner, sitta still och njuta i nästan 2 timmar medan naglarna blir super vackra igen! Kl. 11.30 var jag på språng igen. Utan paraply springer jag av flera anledningar från salongen. Det regnar ute, jag hade parkeringstid till 11.25, jag börjar jobba kl.12. Tänkte dessutom hinna med att springa in på Piccolo för att köpa med mig en sallad.

Tanken slår mig " Bara jag inte hunnit få böter för att jag blev 10 min sen efter att tiden gått ut ". Sätter mig i bilen och vad sitter på min ruta om inte en vit stor, fet lapp!!!! Bryr mig inte så mycket först. Lätt irriterad kastar jag in lappen i bilen utan att titta på den. Är stressad till jobbet så skit samma i lappen. 200 spänn hit eller dit. Jävligt onödigt var det i alla fall! Hur som helst så slår tanken mig medan jag kör på motorvägen att jag kanske ändå borde ta en titt på lappen. Har jag inte varit nära på att köra av motorvägen innan så var jag på väg rakt ner i diket nu! 700 j*vla kronor i p-böter! KUL!! Jag får skylla mig själv, jag hade stått på en handikapp plats. Såg inte en skylt över huvudtaget, tänkte inte ens tanken och dessutom var marken täckt med löv. Så fruktansvärt jävla onödigt!

Tur att jag haft en härlig dag på jobbet åtminstone. Det mesta har flytit på som på en räls:-) Efter min lilla svacka igår så tog jag mig i kragen som lovat och stack ner till gymmet efter arbetspassets slut. Sprang på löpbandet och körde lite mage innan jag gjorde kväll samt helg! Nu har jag ledig i 3 härliga dagar! Har inte planerat en endaste dag av dessa 3, känns super skönt! Så nu återstår det att se vad som händer och sker:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback