Bakis-Söndag i Gärdehallen!

Vilken helg! Vilken enormt trevlig helg det har varit med lite innehåll från i stort sett allt. Sovmorgon, riktig mysfrukost, en sväng på birsta med tjejerna. Hembakt pizza med girlsen, vin intag och sedan hockey för hela slanten. Tyvärr blev det en förlust för hela slanten med. Men vad gjorde det när vi nästan hellre hände i baren. Tråkigt med förlust, men vi hade trevligt ändå:-). Hoppas bara Timrå skärper till sig inför morgondagen! Lördagen slutade hur som helst med en utekväll på oscar. En trevlig sådan kväll vi hade:-)

Var dock inte lika trevligt imorse, huvudet var inte riktigt med. Hade mitt eget lilla tvätt-race mellan tvättstugan och sängen i några timmar. Framåt eftermiddagen kände jag mig mer som en människa. En dusch och tillpiffning så var jag o Yejka redo för några trevliga timmar i gärdehallen. Precis som på den "gamla goda tiden", fast denna gång inte på fruarläktaren. Måste ändå erkänna att jag saknar fruarläktaren, en kall ishall, den svaga äckliga doften av svettiga hockeykläder, kaffe och kokt korv m.bröd. Det var härliga tider på söndagarna förr det. Hör inte till vana att jag o Yejka sitter på läktaren i gärde och hejjar på Sundsvall som idag mötte Borås och vann över dem med 4-1. Alltså en trevlig eftermiddag i stillsamhetens tecken. Välklädda med mycket kaffe, " dagen efter snack "  och spännande match :-)

Söndagen har avslutats i Haga hemma hos Sophie med en filmkväll som innehöll det mesta. Middag, bra film, snacks och massor av surr! Är super trött nu, ögonlocken fallar snart ihop känns det som. Det värker i kroppen. Jag håller på och kokar potatis för fullt. Ska ha "brunch sällskap" imorgon innan jobbet. Passar på att förbereda lite nu så kan jag sova lite längre imorgon. Inte en endaste bild har jag att bjuda efter helgen heller. Har inte haft en tanke åt kameran ens.

Nu ska potatis tas av från spisen, tänder ska borstas och Emmelie behöver massor av sömn, NU!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback