Farsdag!

Idag är det alla pappors dag. En dag att uppmärksamma sin far eller åtminstone göra ett besök/höra av sig till sin kära far. Det minsta man kan göra är att sända sin far en tanke. Själv åkte jag ut till Alnö för att besöka min älskade far. Köpt med mig en bok och lite lyxiga chokladpraliner. Men min pappa i ett nötskal så skulle han åka till jobbet tidigare än väntat ( Eller var tvungen att åka).Så en snabbkopp med kaffe hanns med innan han drog iväg. Boken hade han redan läst. Kvar blev mamma och jag. Mamma stått och gjort god gryta och bakat mumsig lingonpaj hela förmiddagen. Istället för firande av vår kära far drog mamma o jag till Ikea för att kika på kök och byta boken till pappa.

Nu har vi, mamma och jag avnjtutit god farsdagsmiddag. Nu väntar lingonpaj och kaffe till efterrätt. *mums*

Kvar på söndagens program står: Stallet. Mockning, skötsel och eventuell ridning av Cosmopolitan. Är hästvakt i en vecka nu. Kan inte bestämma mig bara om hon ska få en vilodag eller om jag ska trotsa mörkret och rida.

Hade en supermysig lördag, mysigaste lördagen på länge igår. Åt supergod middag hos Madde, mumsade smarrig efterrätt och drack himla gott vin. Surrade mängder av skit och hade en enormt trevlig och mysig kväll. När klockan var sådär närmare 1 på natten ringde jag en taxi. För ovanlighetens skull åkte jag taxi raka vägen hem istället för att åka på ner på krogen. Var en speciell upplevelse:-)

Nu ska jag äta efterrätt igen, lingonpaj kallar på mig!
Ha en trevlig och mysig söndag tillsammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback