BRS

Nu är vi på plats, veckorna som väntar är äntligen inledd! Började imorse vid halv sex när vi klämde in oss i bilen och började köra i snöstorm och mörker ner mot huvudstaden. Det tog sin lilla tid, men ner kom vi. Endast 40 min sen. Det var helt okej med tanke på att vi hade andra från vårat gäng som var flera timmar sen. Trodde vel aldrig att det kunde komma så här mycket snö i Stockholm! Känns som om vi kommit till fjällvärlden. Känner mig rätt hemma:-) Nu har jag 3 veckor framför mig med massor av spännande utbildning inom brand och sjukvård. Ska bli 3 sjukt roliga veckor! Även om jag är super trött och var redan trött imorse då vi åkte så är jag mer än nöjd med dagen.

Har efter dagens kursslut och inledning tränat, ätit god middag och haft barhäng med gänget. Man kan ju undra vad jag gör på rummet klockan 21!? Enormt trött som sagt, har tänkt att jag ska kliva upp innan 6 imorgonbitti och gå ner för att simma innan frukost. Lovade mig själv att från och med idag börjar mitt "nya liv". Ska köra stenhårt nu med bra kost och träning. Tänkte skippa alkoholen, men det sprack redan ikväll. Efter helgens bravader kan det behövas. Efter en vecka med förmiddagar på jobbet så hade tröttheten slukat sig över mig redan i fredags. Bet ihop och höll mig vaken med hjälp av vin hela fredag kväll en bit in på natten. Upp rätt tidigt på lördag med. Fixa och dona inför vår invigningsfest av badtunnan på jobbet. En mängd alkohol intogs och söndagen var minst sagt en pärs. Insåg på söndagkväll att jag inte tvättat, packat eller fixat inför dessa veckor. Var uppe halva natten och fixa med tvätt, packning mm. Behöver jag säga att jag var trött när jag ramlade i säng vid 1 i natt? Och ännu mer trött vid 4.45 imorse!!
Helgen har hur som helst varit toppen, en fantastisk rolig helg med enormt trevliga människor! Har en hel del bilder att lägga upp. Men bilderna får vänta, orkar inte ikväll.

Måste bara inflika med att jag fick en liten surprise vid incheckning på hotellet. För ett år sedan när vi var här fick jag tåv typer av poäng-/guldkort. Så tjejen i receptionen uppgraderade mitt rum och istället för som alla andra som bara har en vanligt enkelrum så fick jag i och för sig en vanligt rum jag med. Men jag fick ett dubbelrum. Istället för dusch fick jag badkar. På kuddarna låg det chokladbitar och istället för en vanligt vattenkokare en espressomaskin. Ett litet lyxigare rum med andra ord. Så nu tror jag att jag ska krypa ner i min feta säng, äta en chokladpralin och läsa lite tidning.

Adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback