Från städat...

till totalt kaos i hemmet!
Pappa var snäll och tog tag i saken gällande min nya kyl/frys som stått rakt upp och ner i hemmet nästan en vecka. Medan jag var på jobbet så åkte han hem till mig och började byta kyl.
Enligt mig så borde det inte vara så märkvärdigt att byta en kyl. Eller?
Han skulle såga lite och ändra lite så att den nya skulle få plats. Men det låter ju inte som något större projekt. När jag kom hem så bemöts jag av totalt kaos i hemmet. På balkongen står lådor med mat, på bänken, bordet , i rummet, på golvet och ja överallt stod alla skafferivaror. Och i köket var nya kylen på plats och skafferiet det var borta.
Pappa gjorde ett snabbt och bra jobb *Tack*:)
Mitt egna lilla bekymmer som blev över var vart jag skulle förvara allt som inte ska vara i kylen.
Har nu plockat om i vartenda skåp, flyttat och grejat om halva köket och nu har alla grejor fått sig en ny plats. Känns bra nu, det känns som om jag har ordning och reda. Fick dessutom en massa slängt. Saker som man inte använt på ett år kommer jag säkerligen inte att använda nu heller. Så en rensning var på sin plats.

Det bästa av allt var att jag fick en sådan stor kyl. Enormt med plats!
Imorgon väntar nog en storhandling på Ica Maxi eftersom kylskåpet som var fullt blev tomt så att det ekar i det.
För första gången ser jag fram emot att åka och handla mat:)

Nu ska här betalas räkningar och sen väntar sängen och sömn.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback