Helgen i sig

Har varit ledig denna helg, mycket skönt!
Inledde helgen redan i fredags då jag åkte från jobbet och hälsade på Madde. Fika och massa surr hela eftermiddagen blev det. Var lite duktig och stannade på Ica kvantum och trängdes med alla storhandlande familjer på vägen hem. Städning och matlagning och senare på kvällen kom Kalle och det blev wok till middag och en flaska vin samt mys i soffan hela kvällen.

Lördag, sov bort hela förmiddagen ända fram till kl.12. Runt halv två drog aktiviteten igång. Hem och börja tvätta, byta om och bege sig till stallet för en ridtur. Hem och fortsätta tvätta, duscha, byta om och åka till angelica för lite vindrickning.  En sen middag på tandorii med hela gänget. Gänget fortsatte ut på en krogsväng. Jag var med in på primero en stund. Strax innan tolv så kände jag att jag hade hemlängtan. Så jag vandrade hem genom ett snöigt Sundsvall hem till Kalle och myste med honom ist.

Söndag, sov ut lagomt länge, en lång, mysig frukost stund. Kollade igenom filmen som jag hyrde i fredags men som vi aldrig såg så att jag kunde lämna igen den på vägen hem med gott samvete.
Tog reda på tvätt hemma, diskade och plockade. Sophie kom och hämtade mig och vi gav oss iväg till Alnö för att hämta Cosmos för att sedan köra in henne till färsta så att jag kunde rida henne i ridhuset.
Men så lätt som det lät var det inte direkt. Har varit i stallet mellan kl.16 - 21 ikväll. Det började med att hästtransporten frysit så att den inte gick att haka på bilen. Hämtade in hästen och upptäcker att hon tappat en sko. Innan det var klart så hade vi transporten på bilen och hästen i transporten. Redo att åka, nu till nästa bekymmer... vi sitter fast, kommer varken framåt eller bakåt. Men med lite tjurighet och backning så tog vi oss ut på vägen och ända till färsta. Jag red en timme, och efter den timmen var jag helt slut. Cosmos var jättefin på slutet och jag är nöjd! Hemresan gick bra, stannade på pizzerian på ön innan vi for hem. Nästa blev Skönsmon för att släppa av Angelica hemma och mig  så att jag kunde köra hem min bil.

Är äntligen hemma och nu väntar härnäst en varm dusch och sedan sängen.
Imorgon och dagarna framåt så är det jobbet som hägrar.

Ska sätta fart mot sängen nu...Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback