Lite funderingar och tankar

Nu är det inte många dagar kvar av år 2008! Ett helt år har passerat och under årets lopp har det varit en berg- och dalbana utan dess like. 2008 kändes enormt långt. Trodde aldrig detta år skulle ha ett avslut. Men nu ser jag målet. Det finns inom räckhåll. Jag tror att slutet på detta år kommer att bli grymt!!

Om man nu blickar tillbaka så har tiden trots allt gått ganska fort ändå. Det har varit en lång och kämpig period. Det har varit mycket tankar och tårar. Det har varit massa känslor, både bra och dåliga. Det har varit total lycka och total katastrof. Men nu sitter jag här i skrivande stund totalt överlycklig igen. Hur kan livet svänga så snabbt!?

Hur kan livet göra en totalvänding på bara några veckor. Ibland blir jag rädd. Rädd att det går för fort. Rädd att jag inte hinner med. Fast samtidigt ska man sitta och vara rädd och inte våga släppa iväg sig själv då? Tänk om man missar något helt fantastiskt? Om det känns rätt i magkänslan, ska man inte våga lita på den då?
Kanske får jag bita i det sura äpplet inom en tid igen, kanske kommer jag inte alls att bita i något surt äpple. Vem vet, ingen vet. Ingen kan ens gissa sig till det. Jag är mig själv och litar på min inre känsla. Det får tiden utvisa. Jag tror på det här till 110%!! Det viktigaste just nu är att tillvaron är som i en dröm och jag vet med stor sannolikhet att avslutet på detta år och början på nästa år kommer att bli det bästa av mina 22 år!! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback