Söndagsstädning!

Jag är på benen, utan att ramla ihop och somna! Det är med en stor risk som jag håller mig uppe. Hur ska jag kunna sova i natt!? Det känns som om det kommer att gå bra, för jag är sjukt trött!
Andades lite friskluft en stund på eftermiddagen på färsta. Satt på läktaren, åt korv, drack festis, kaffe och kollade på alla duktiga hoppryttare som tävlade. Solen har visats sig hela dagen. Men vet ni vad, det är kallt, det är sådär höstkallt! På riktigt. Det är slut med sommarvärme nu. För nu känns det att hösten är på väg. Luften är kallt, ren och fräsch.

Hemma har jag roat mig med att dammtorka, skura badrummet, diska, dammsuga och torka golv. Det känns nu väldigt rent och fräscht hemma. Har tänt massa ljus och det känns så fint och mysigt! Det som fattas nu är ett varmt skumbad med massa tända ljus runt omkring. Sedan krypa upp i soffan under filten och kika på söndagsfilmen. Jag älskar nog söndagar kom jag på. Söndag är för mig en mys-dag!! Det enda som fattas är någon att krypa upp i soffan tillsammans med. Någon att luta sig mot och få somna i famnen under filten. Då hade allt varit perfekt! Är så van att få bli bortskämd med det, man tar det liksom för givet. Har lärt mig nu att aldrig ta saker och ting för givet.




                                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback