Ångest!?

Det börjar dra ihop sig nu. jobbigt men sant. Undra om jag är på väg att få någon slags ångest inför vad som väntar måndag morgon kl.04.45!? Shit, vad jobbigt det kommer att bli att komma tillbaka till någon slags vardag igen.
Vända tillbaka på dygnet och få in lite rutiner igen. Jag längtar faktiskt lite efter det, men gruvar mig lite också.
Jag längtar efter mitt jobb, efter arbetskamraterna, normala dygnsrutiner o.s.v
Fast det är grymt skönt med semester, lediga dagar, sena kvällar/nätter och endast nöjen står på schemat:)
Mitt lilla orosmoln i det här med semester är att man får sådana fula ovanor och då syftar jag på allt alkoholintag.
Det är en öl då och då på uteserveringar, ett glas vin lite då och då till maten. Och varför inte handla hem bag in box "så att man har hemma" . Det blir lätt att man tar sig ett glas en kväll här och en kväll där. Det grillas nästan var dag och vad dricker man till grillat om inte ett glas vin eller två. Så rullar det på och med en dag här och en dag här så blir det lätt nästan varje dag. Alltså alkohol intag i stort sett 3 veckor i rad nu. ILLA!

Det är tur att jag kan trösta mig själv med att jag har varit rätt flitig när det gäller träning under semestern åtminstone. Oavsett om jag befunnit mig hemma i stan, ute på Alnö eller på Västkusten så har det tränats nästan varje dag!
När inget gym funnits tillgängligt så har det varit en timmes power walk VARJE morgon. Under veckan på Alnö blev det löparrundor nästan varje dag och de dagar som löpningen vilade ersatte power walken. Hemma i stan har det tränats flitigt tillsammans med Angelica nere på Jocks. Det har inneburit spinning, body pump och idag blir det premiär av step och core. Ska bli mycket intressant. Premiär för min del att gå på sådant pass och premiär för Angelica som step och core instruktör. Ska bli jätte skoj, tror det kommer gå super och spec. med en instruktör som A:)

Hade planerat in en öl runda ikväll tillsammans med A och S. Får se hur det blir med den nu eftersom jag har bokat in lite jobb imorgon. Ska sätta plant med pappa i skogen, spännande! Så imorgon blir det att bege sig till skogen kl.08.00!
Hade tänkt mig sätta några tusen plant iaf, haha! Får vel se hur jag lyckas:)

Dax att leta fram rena träningskläder... För om 45 min väntar step och core pass:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback