Iband blir det lite väl mycket!

Så har snart den här helgen passerat den också....
Har inte gjort något speciellt men ändå känns det som om det har varit full fart hela helgen.

Började i fredags med att ta hand om Linda och Staffans hund Jack och även stallet och hästarna.
Har haft hand om djuren hela helgen.

I Fredags så började det med att jag och Kalle skulle åka upp till skälgården för att äta middag hos farmor.
Kom till Bredsjön ungefär innan jag skulle lyckas konsten med att köra för fort på en gropig väg så att främre röret på avgassystemet gick av.
Jahapp.... där stod vi...
Jag var lätt irriterad och visste inte om jag skulle skratta eller gråta!
Kalle tog det lugnt och skrattade mer eller mindre åt saken där han fick lägga sig under bilen för att laga lite provisoriskt.
Hur som helst så blev det middag till slut, lax bjöds det på och det var både gott och trevligt!
Nästan så jag hann glömma bort att bilen gått sönder.

Men det skulle jag senare bli påmind om.... För det första lät bilen som ett vrålande åskmoln.
Och för det andra så gick lagningen av i Frötuna på vägen hem.
Så då blev vi stående igen! Kl.23.00, kolsvart, kallt, inga verktyg, på en väg i ljustorp.

Dom som känner till mig och mitt humör förstår säkert vilket tillstånd jag var i vid det laget....
Jag var i upplösningstillstånd och tyckte inte alls det här var särskilt roande!

Hur som helst så löste det sig en andra gång och vi fick låna min fasters bil hem.
så vi lämnade min skitbil i ljustorp och åkte hem.

Lördagen började med stalltjänst, rastning ut av hund och jakt på reservdelar till bilen som fortf. stod i ljustorp.
Tyvärr gick det inte så bra en lördag fm. Men med pappas hjälp så fick vi bilen till garaget på midlanda och så kunde pappa laga ihop någorlunda så att grejorna sitter uppe och bilen inte vrålar då man kör.

Har kollat upp priser på delarna till bilen nu.... drygt 2000:- kostar det där lilla röret som ska sitta fram på systemet. Så det är vel bara att beställa och se glad ut:)

Lördagkvällen tillbringade jag hemma i tvättstugan och i soffan tillsammans med Jack,
både han och jag somande rätt tidigt så det var skönt!

   
        
                Jack är lite trött av sig, ibland!

Idag, Söndag klev vi upp kl.8, åkte till stallet för att släppa ut hästar, rida, mocka, fodra, rasta av Jack mm.
Har varit ner på stan en sväng och nu ska jag vel hugga ta i packningen.

För kl.5.45 imorgon bitti kommer Matts, Bosse och hämtar upp mig för sedan bär det av till S-holm för brandutbildning i 3 veckor!!
Vilket jag ser fram emot!  Tror det kommer att bli 3 lärorika, nyttiga och spännande veckor.

Det händer imorgon det, nu är det fortf söndag och jag ska passa på att umgås med min älskade ikväll då han kommer hem från finlandsresan med laget.
Jag längtar eftersom vi inte har många dagar på oss nu innan det dröjer länge sedan......

Nu ska jag se över packningen och städa lite!


//* Jag längtar efter dig *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback